محمود شحات انور: دست‌بوسی برای قرائت را دوست ندارم
کد خبر: 3858382
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

محمود شحات انور: دست‌بوسی برای قرائت را دوست ندارم

گروه بین‌الملل ــ شیخ محمود شحات محمد انور، قاری مصری، اظهار کرد: دوست ندارم هیچ کس دستم را (پس از قرائت) ببوسد و اگر این مسئله اتفاق بیفتد، به زور و برخلاف میل من است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شروق نیوز؛ محمود شحات محمد انور (فرزند شحات محمد انور از قاریان فقید و بنام مصری) در گفت‌و‌گو با شبکه ماهواره‌ای «النهار» اظهار کرد: پس از پایان قرائتم در محافل، زمانی که برخورد مردم و تأثیر قرائتم بر آنان را می‌بینم، از شدت خوشحالی گریه‌ام می‌گیرد.

وی افزود: هر کس قرآن و قرائت آن را دوست داشته باشد، صوتش نیکو خواهد شد و این ویژگی‌ را خداوند به ملت مصر ارزانی داشته است.

این قاری مصری تأکید کرد: اصلاً دوست ندارم هیچ کس دستم را(پس از قرائت) ببوسد و اگر این مسئله اتفاق بیفتد، به زور و برخلاف میل من است.

محمود شحات انور با بیان این‌که هر کسی می‌تواند قاری قرآن شود و این کار سختی نیست، گفت: مصر ملتی متدین و دوستدار قرآن و تقرب به درگاه الهی است.

این قاری مصری همچنین تصریح کرد: قاریان مصری به آیات قرآن احساس دارند و هنگام تلاوت نیز با احساس تلاوت می‌کنند. قرآن در مکه نازل و در مصر تلاوت شد.

وی درباره تلاوت زنان در مراسم ختم اظهار کرد: بنا بر حکم شرع، تلاوت زنان در برابر نامحرمان جایز نیست و آنان فقط مجازند در برابر زنان قرائت کنند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۱۲:۴۸
2
5
سلام، جالبه در مصر و اهل تسنن هم می گویند که قرائت زن در مقابل نامحرم حرام است. اما در ایران ما که مهد تشیع هست خیلی راحت دختران به سن تکلیف رسیده در محافل مردانه با ترتیل و صوت قرآن میخونن.
captcha