برپایی نمایشگاه ابزارهای آموزشی حفظ قرآن در مصر
کد خبر: 3858823
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

برپایی نمایشگاه ابزارهای آموزشی حفظ قرآن در مصر

گروه بین‌الملل ـ نخستین نمایشگاه ابزارهای آموزشی قدیمی و جدید حفظ قرآن در شهر «عریش» مرکز استان سینای شمالی مصر در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری ابوظبی الاخباریه، این نمایشگاه از روز  پنجشنبه، 30 آبان‌ماه، در آموزشگاه ابتدایی «الصفا» وابسته به مرکز اسلامی الازهر افتتاح شد.

این نمایشگاه، نخستین رویداد از این نوع در سطح کشور مصر محسوب می‌شود که با هدف به نمایش گذاشتن ابزارهای جدید و قدیم آموزش حفظ قرآن برپا شده است.

در این نمایشگاه، علاوه بر وسایل و ابزارهای متنوع سنتی و جدید حفظ قرآن، ایده‌های مبتکرانه‌ای نیز در راستای کمک به قرآن‌آموزان برای حفظ آیات وحی و تسلط بر مهارت‌های تلاوت نیکو ارائه شده است.

هدف از برپایی این نمایشگاه، بروز روحیه ابداع و خلاقیت و کار مخلصانه در زمینه آموزش قرآن و معرفی ابزارهای مختلف آموزش به مربیان قرآن است و این رویداد به قرآن‌آموزان در حفظ، درک و تفسیر قرآن کریم کمک می‌کند.

این نمایشگاه با نظارت «شیخ محسن ابوالقاسم»، مدیرکل مرکز علوم شرعی و زبان عربی «الازهریة» در استان سینای شمالی، «محمد عبدالعظیم»، مدیرکل مرکز علوم فرهنگی و امور دانشجویی «الأزهریه» در این استان و «صالح عبده»، مدیر اداره آموزشی «الازهریه» شهر عریش در حال برگزاری است و در آیین افتتاحیه آن شماری از اساتید الازهر، اعضای وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر و نمایندگان مراکز و مؤسسات آموزشی حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha