حمایت رهبری از تصمیم سران قوا برای استحکام درونی نظام بود/ تشریح اشکالات تصمیم بنزینی مسئولان
کد خبر: 3858464
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
حجت‌الاسلام و المسلمین سالک:

حمایت رهبری از تصمیم سران قوا برای استحکام درونی نظام بود/ تشریح اشکالات تصمیم بنزینی مسئولان

گروه سیاسی ــ نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نقش بیانات رهبر معظم انقلاب در جدا شدن صف معترضان واقعی از اغتشاشگران، گفت: ورود رهبر معظم انقلاب در موضوع افزایش نرخ سوخت نیز از موضع تأیید تصمیم سران سه قوه با هدف استحکام درون‌تشکیلاتی نظام جمهوری اسلامی و پیروزی در نبرد بین اسلام و استکبار انجام گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک، نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره نقش بیانات رهبر معظم انقلاب در حمایت از تصمیم سران قوا بر بسته شدن راه سوءاستفاده سیاسی و جریانی در آستانه انتخابات مجلس و جدا شدن صف معترضان واقعی از اغتشاشگران گفت: ابتدا خدا را براین نعمت شاکریم که ستون خیمه اسلام در عصر حاضر مقام معظم رهبری هستند که با تمام اقتدار و عزت ایستادند و این یک هدیه الهی برای همه ماست. ورود رهبر معظم انقلاب در موضوع افزایش نرخ سوخت نیز از موضع تأیید تصمیم سران سه قوه برای حفظ نظام جمهوری اسلامی بود. در واقع حمایت رهبری با هدف استحکام درون‌تشکیلاتی نظام جمهوری اسلامی و پیروزی در نبرد بین اسلام و استکبار بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مانند سایر شرایط بسیار حساس دیگر این بار هم وارد شدند و میدان را از دست طراحان آمریکایی و صهیونیستی گرفتند.

حجت‌الاسلام سالک با بیان اینکه درهر حال نمی‌توان جلوی سوء استفاده جریانات ضد انقلاب داخلی و خارجی را گرفت، گفت: آنها تحلیل‌های شیطانی خود را به ذهن جامعه تزریق می‌کنند. اما نکته مهم تبیین همین موضوع برای ارتقای فهم و بصیرت سیاسی اقشار مختلف جامعه است تا در مقابل تحلیل‌های انحرافی دست خود را به علامت تسلیم بالا نبرند و آنها را دربست نپذیرند. در واقع این تحلیل‌ها نتواند به اغوا و فریب جامعه بینجامد.

اشکالات تصمیم سران قوا

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: در عین حال چند نکته و اشکال کارشناسانه را در انتقاد به این تصمیم سران قوا می‌توان بیان کرد. اول اینکه چرا موضوعی اینقدر مهم با مجلس، به منزله مرکز قانونگذاری کشور، در میان گذاشته نشد، در حالی که در این زمینه قانون وجود داشت و تبصره ماده 14 قانون بودجه 98 و ماده 39 برنامه پنج ساله ششم توسعه در این باره تصویب شده است. لذا این ایراد بزرگ به رئیس مجلس وارد است که چرا مجلس را در جریان این موضوع قرار نداد.

وی بیان کرد: اشکال بعدی انتخاب اعلام زمان این مسئله بود که بسیار نامطلوب، غیرکارشناسی و به دور از فهم سیاسی بود. احساس من این است که شبکه‌های نفوذ در مراکز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در مواردی مانند مشاوره به مسئولان ورود می‌کنند و کشور را به تشنج و التهاب می‌کشانند.

حجت‌الاسلام سالک عدم بسترسازی اجتماعی پیش ازاجرای این تصمیم را خطای بزرگ دیگر مسئولان خواند و گفت: ماهیت گران شدن بنزین نیازمند فراهم کردن مقدماتی برای جامعه بود که انجام نگرفت. حداقل کار این بود که برای مردم توضیح داده می‌شد و مردم در جریان قرار می‌گرفتند و اگر وعده‌ حمایت معیشتی، که بعد از اعلام این تصمیم بیان کردند، قبل از اعلام عملی شده بود، مردم از این تصمیم استقبال می‌کردند.

وی یادآور شد: اشکال دیگر عدم آموزش مدیران برای اجرای این مصوبه است و بلافاصله با اعلام قیمت 1500 و 3000 تومانی بنزین آثار وضعی آن در کالاهای دیگر هویدا شد. مسئولان باید پیش‌بینی می‌کردند که به محض اعلام قیمت بنزین، گران شدن سایر کالاها غیرقابل کنترل می‌شود. متأسفانه بعضی از مسئولان بیان کردند که این افزایش نرخ باعث گرانی سایر کالاها نمی‌شود اما اکنون که این اتفاق رخ داده همه آنها دست خود را بالا گرفته‌اند.

دولت با عمل به وعده‌ها اعتماد مردم را جلب کند

حجت‌الاسلام سالک درباره نقش عوامل خارجی در به انحراف کشاندن اعتراضات واقعی و به حق مردم گفت: استکبار جهانی تصمیم داشت این فتنه را در دی‌ماه به راه بیندازند اما موضوع گرانی بنزین زمان اقدام آنها را جلو انداخت و شاید این هم از الطاف خفیه الهی بود که این توطئه عظیم و آموزش‌ داده شده در سال‌های گذشته از سوی آمریکا و صهیونیست‌ها را زودتر نمایان ساخت و با بصیرت مردم با شکست مواجه شد.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کرد که مردم در فشار گرانی و فقر به سر می‌برند و معیشت آنها در خطر است و دولت باید زندگی آنها را تأمین کند. مردم متوجه هستند که دولت به وعده‌هایی که تاکنون داده عمل نکرده و به سختی به وعده‌های فعلی دولت می‌توانند اعتماد کنند. اعتراضات مردمی بیشتر از سوی طبقات ضعیف و مستضعف جامعه بود و این پیام را به دولتمردان و مسئولان کشور داد که باید به فریاد مستضعفان برسند و اینکه برای محرومان و مستضعفان جامعه چه کار کرده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه هدف اصلی دولت اسلامی فقرزدایی و دفاع از مستضعفان است، گفت: مسئولان اعلام کرده‌اند از مابه التفاوت افزایش نرخ سوخت می‌خواهند از اقشار متوسط و ضعیف جامعه حمایت کنند. البته مبالغ تعیین شده از سوی دولت در قالب حمایت معیشتی جای بحث دارد و معلوم نیست که این ارقام بتواند کمکی در برابر میزان افزایش قیمت کالاها باشد.

حجت‌الاسلام سالک در پایان تأکید کرد: اگر این پیش‌بینی‌ها و بسترسازی‌ها قبل از اجرای این طرح انجام می‌شد، بهانه به دست دشمن نمی‌داد و آنها نمی‌توانستند این اغتشاشات و آشوب‌ها را راه بیندازند و خسارت‌های جانی و مالی زیادی را به اموال عمومی و زندگی مردم عادی وارد کنند.

انتهای پیام
captcha