انتشار کتاب «شهید مطهری؛ روشنفکری تأثیرگذار» در روسیه
کد خبر: 3859642
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲

انتشار کتاب «شهید مطهری؛ روشنفکری تأثیرگذار» در روسیه

گروه بین‌الملل ــ با حمایت بنیاد ابن سینا و همکاری دانشگاه دوستی ملل مسکو کتاب «شهید مطهری؛ روشنفکری تأثیرگذار» از سری کتاب‌های اسلام کلاسیک و مدرن در روسیه چاپ و منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بنیاد مطالعات اسلامی «ابن سینا» در روسیه، این کتاب که برگزیده برخی از آثار استاد شهید مرتضی مطهری است؛ به کوشش پروفسور «میثم الجنابی» استاد برجسته دانشگاه دوستی ملل مسکو تألیف و از سوی «بوریس نوریک» به زبان روسی ترجمه شده است.

مقدمه کتاب از سوی میثم الجنابی نگاشته شده و بخش‌هایی از کتاب‌های استاد مطهری شامل «خدمات متقابل اسلام و ایران»، «جهان‌بینی اسلامی»، «تعلیم و تربیت در اسلام»، «علم و ایمان» و «نظام حقوقی زن در اسلام» از جمله مباحثی است که در این اثر مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

شهید مطهری از جمله متفکرانی است که اندیشه‌های ناب و عمیق وی همواره مورد توجه اساتید و دانشجویان روس زبان بوده است.

او فیلسوفی دقیق و مبتکر در زمینه‌های مختلف از جمله حکمت، اخلاق، فقه و حقوق بوده و همین ویژگی‌ها از دید روس‌ها مورد توجه قرار گرفته و بررسی شخصیت و افکار وی برای آنها دارای اهمیت و ارزش خاصی است.

بنیاد مطالعات اسلامی تاکنون آثار متعددی از این متفکر برجسته را به زبان روسی ترجمه و چاپ کرده است که به عنوان نمونه می‌توان به  «مسئله حجاب»، «نظام حقوقی زن در اسلام»، «تعلیم و تربیت در اسلام»، «داستان راستان»، «جاذبه و دافعه امام علی علیه‌السلام»، «انسان در قرآن» و «سیری در نهج‌البلاغه» را نام برد.

انتهای پیام
captcha