لزوم تشکیل جلسات مدون کمیته پیگیری بیمه فعالان قرآنی
کد خبر: 3860029
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

لزوم تشکیل جلسات مدون کمیته پیگیری بیمه فعالان قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: عملیاتی شدن و تصمیم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای تخصیص بودجه به بیمه فعالان قرآنی، نیازمند برپایی جلسات مدون است.

بیمه فعالان قرآنی، خدمتی بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۸۵ به فعالان قرآنی ارائه کرد، اما اکنون پس از گذشت سال‌ها به دلیل وضعیت مالی و عدم تخصیص مناسب بودجه‌های قرآنی بلاتکلیف است. در این چند سال، مسئولان قرآنی و متولیان امر، وعده و وعیدهایی داده‌اند، اما سروسامان دادن این وضعیت همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. با توجه به برگزاری مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در هفته‌های گذشته، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی درباره بیمه فعالان قرآنی و رسیدگی به مشکلات مؤسسات قرآنی مطالبی را بیان کرد و پیگیری بحث بیمه فعالان قرآنی با مسئولیت حسن محمدی تعیین شد.

حسن محمدی درباره تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت بیمه فعالان قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا گفت: موضوع رسیدگی به وضعیت بیمه فعالان قرآنی در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عهده اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گذاشته شد.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور ادامه داد: در این راستا کمیته‌ای به منظور بررسی و پیگیری این موضوع با حضور نمایندگان شورای توسعه فرهنگ قرآنی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و تعدادی از مؤسسات متقاضی، تشکیل شد.

محمدی درباره کارکرد این کمیته گفت: به منظور ارائه گزارش به شورای توسعه، این کمیته ظرف چند ماه آینده جلساتی با حضور اعضا برگزار خواهد کرد و به جمع‌بندی پیرامون این موضوع می‌پردازد.

وی تصریح کرد: تصمیم بر این است که پس از برپایی سلسله جلسات کمیته بررسی و پیگیری بیمه فعالان قرآنی با حضور اعضا، بتوان ظرف چندین ماه یک گزارش مدون تعیین و نتیجه عملیات به شورا ارائه شود.

حسن محمدی با تاکید بر اینکه مهمترین مسئله در موضوع رسیدگی به بیمه فعالان قرآنی مربوط به تامین اعتبار است، گفت: با توجه به اینکه یکی از محل‌های هدفمندی یارانه‌ها در سازمان برنامه و بودجه، اختصاص به بحث بیمه فعالان فرهنگی و هنرمندان بوده و فعالان قرآنی بخشی از آن هستند، بنابر این در ابتدا به منظور تامین اعتبار بیمه فعالان، تصمیم شورا و عملیاتی شدن دستگاه‌ها قابل توجه است.

وی در پایان گفت: نخستین جلسه کمیته رسیدگی به بیمه فعالان قرآنی با حضور مؤسسات متقاضی و مدیرکل فنی سازمان تأمین اجتماعی برگزار و در آن راهکارهای مختلف برای برقراری بیمه فعالان قرآنی بحث و بررسی شد، همچنین جلسه‌ای با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار می‌شود تا از طریق این کمیسیون، طرحی در مجلس برای این موضوع سروسامان دادن بیمه فعالان قرآنی به تصویب برسد.

انتهای پیام
captcha