بررسی 5 دستور در جلسه چهل‌وهفتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 3867502
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

بررسی 5 دستور در جلسه چهل‌وهفتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در چهل‌وهفتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به تاریخ 10 دی‌ماه، پنج دستور بررسی خواهد شد که از جمله آنها می‌توان به انتخاب اعضای کمیته تخصیص صندوق مشارکت اشاره کرد.

بررسی پنج دستور در جلسه چهل و هفتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی

به گزارش ایکنا؛ چهل‌وهفتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی بعدازظهر روز سه‌شنبه، 10 دی‌ماه با حضور اعضای این شورا و به منظور بررسی پنج دستور برگزار می‌شود.

بر همین اساس اولین دستوری که در این جلسه مورد بررسی اعضا قرار خواهد گرفت، گزارش یک‌ساله اجرای سند توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن خواهد بود. این دستور در پی اجرای بند سه اقدامات اجرایی سند و معوق از جلسه قبلی شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.

دومین دستور جلسه این شورا بررسی و تصویب پیش‌نویس شاخص‌های ملی توسعه فرهنگ قرآنی است. این دستور نیز به این جلسه، معوق شده است. در جلسه گذشته کلیات این شاخص‌ها مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد تا در یک کارگروه و پس از اخذ نظرات اعضای شورا، مجدد به صحن اصلی شورای توسعه فرهنگ قرآنی وصول شود.

سومین دستور چهل‌وهفتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی انتخاب اعضای کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی خواهد بود. یک نفر صاحب‌نظر قرآنی عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی،‌ دو نفر از اعضای حقوقی و یک نفر صاحب‌نظر قرآنی بخش مردمی عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی، از جمله اعضای این صندوق خواهند بود. همچنین اعضای بازرسان صندوق مشارکت نیز مشخص خواهد شد.

چهارمین دستور جلسه نیز عضویت ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن است. این دستور در جلسه چهل و هشتم کمیسیون تبلیغ و ترویج که مهرماه سال گذشته برگزار شده به تصویب رسیده و برای تصویب نهایی به صحن اصلی شورای توسعه ارجاع داده شده است.

بررسی و تصویب پیش‌نویس آیین‌نامه تشکیل جلسات شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان‌ها، پنجمین و آخرین دستور کار جلسه چهل و هفتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی خواهد بود. این دستور نیز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در جلسه چهل‌وپنجم شورای توسعه فرهنگ قرآنی پیشنهاد شد که بررسی نهایی آن به این جلسه موکول شده است.

چهل‌وهفتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سومین جلسه در سال 98 است؛ جلسه گذشته این شورا اواخر شهریورماه امسال برگزار شد. بر اساس آیین‌نامه شورای توسعه فرهنگ قرآنی جلسات این شورا دو ماه یکبار و در مجموع شش جلسه در سال باید برگزار شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود، این شورا، حداقل یک جلسه دیگر تا پایان سال داشته باشد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha