فرصت‌های مطالعاتی از ظرفیت‌های ارزشمند المصطفی(ص) است
کد خبر: 3860187
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
حجت‌الاسلام علی عباسی:

فرصت‌های مطالعاتی از ظرفیت‌های ارزشمند المصطفی(ص) است

گروه حوزه‌های علمیه – رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة در معرفی ظرفیت‌های این نهاد به بهره‌مندی متقاضیان از دوره‌های کوتاه‌مدت اشاره کرد و گفت: در فرصت‌های مطالعاتی المصطفی(ص) اندیشمندان جهان براساس توافق با مراکز دانشگاهی، می‌توانند در دوره‌های مختلف حضور پیدا کنند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی در دیدار سفیر ایران در سنگال با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی جامعةالمصطفی(ص) به برخی از دستاورد‌های این نهاد بزرگ علمی اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های جامعةالمصطفی(ص)، تحصیل پیروان همه مذاهب اسلامی در این مجموعه است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ظرفیت‌های المصطفی(ص) فرصت‌های مطالعاتی در مجموعه المصطفی(ص) است، به طوری که اندیشمندان جهان در این فرصت‌ها که براساس توافق با مراکز دانشگاهی دنیا صورت می‌پذیرد می‌توانند در دوره‌های مختلف حضور پیدا کنند.

عباسی به دانشگاه مجازی المصطفی(ص) و بهره‌مندی دانش‌پژوهان از آموزش‌های ارائه‌شده در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این دانشگاه آموزش‌ها به صورت مجازی انجام می‌گیرد و شاید بتوان گفت تنوع ملیتی دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی(ص)، در میان مراکز مشابه کم‌نظیر است.

وی در ادامه آموزش زبان فارسی در جامعةالمصطفی(ص) و خدمات ارزنده المصطفی(ص) را در این عرصه مورد توجه قرار داد و بیان کرد: آموزش زبان فارسی به طلاب و دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی(ص)، سرمایه بزرگی برای فرهنگ کشور به شمار می‌رود. نقش المصطفی(ص) در این عرصه بسیار پررنگ است و هیچ مجموعه‌ای به اندازه جامعةالمصطفی(ص) نتوانسته است در این زمینه خدمت‌رسانی کند.

وی با تأکید بر نقش بزرگ جامعة‌المصطفی(ص) در دیپلماسی عمومی، علمی، فرهنگی و آموزشی کشور به دلیل ارتباط با مراکز علمی و آموزشی سراسر جهان، توانایی‌های نمایندگی جامعةالمصطفی(ص) را در سنگال توصیف کرد و استفاده از ظرفیت‌های موجود در آن منطقه را ضروری و لازم دانست.

رئیس جامعه المصطفی(ص) به نقش تقریبی این مرکز بزرگ علمی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از ظرفیت‌های المصطفی(ص) فرصت علم آموزی پیروان مذاهب اسلامی بر اساس مذاهب خودشان است.

در این دیدار سفیر کشورمان در سنگال خواستار توجه ویژه المصطفی(ص) به منطقه غرب آفریقا شد.

محمدرضا دهشیری گفت: سرمایه‌گذاری در این منطقه بسیار ارزشمند است و با تمرکز بر دوره‌های کوتاه‌مدت و تقویت آن به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر از شخصیت‌های علمی جهان امری ضروری و ارزشمند است.

انتهای پیام
captcha