«احمد شربه» عامل آتش زدن کنسولگری ایران در نجف
کد خبر: 3860257
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

«احمد شربه» عامل آتش زدن کنسولگری ایران در نجف

گروه بین‌الملل – «احمد شربه» و طرفدارانش که از حامیان یکی از شخصیت‌های سیاسی معروف عراقی هستند در آتش زدن کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف در شامگاه گذشته (چهارشنبه) دست داشته‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، یک منبع موثق امروز (پنجشنبه) گفت: احمد شربه از حامیان «عدنان الزرفی» استاندار اسبق نجف اشرف است که در حال حاضر نماینده مجلس عراق و عضو فراکسیون «النصر» به رهبری «حیدر العبادی» نخست وزیر سابق عراق است. از احمد شربه همچنین به عنوان یکی از سرکرده‌های اعتراضات در میدان «الصدرین» در نجف اشرف یاد می‌شود.

عدنان الزرفی در جریان اعتراضات اخیر اجتماعی به شدت به جانبداری از تظاهرکنندگان و معترضان پرداخته و آنها را به حمله علیه نیروهای دولتی و براندازی دولت و جریان‌های سیاسی شیعی حاکم تحریک می‌کند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که این چهره سیاسی عراقی به آمریکایی‌ها بسیار نزدیک شده و در حال حاضر بیشتر اعضای خانواده‌اش در آمریکا به سر می‌برند.

طبق گزارش منابع امنیتی، یک عده از اغتشاشگران که در داخل رستورانی در برابر کنسولگری ایران در نجف اشرف تجمع کرده بودند، شب گذشته یکباره به این کنسولگری حمله کرده و آن را به آتش کشیدند.

اغتشاشگران در عراق حدود یک ماه پیش کنسولگری ایران در کربلا را به آتش کشیده و سال گذشته نیز کنسولگری ایران در بصره را آتش زده بودند.
 
 
انتهای پیام
captcha