پیروی از رهنمودهای مرجعیت راه‌حل بحران عراق است
کد خبر: 3860386
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
امام جمعه نجف:

پیروی از رهنمودهای مرجعیت راه‌حل بحران عراق است

گروه بین‌الملل ـ سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف، پیروی از رهنمودهای مرجعیت را راه‌حل بحران کنونی عراق دانست.

پیروی از رهنمودهای مرجعیت راه‌حل بحران عراق است
به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری ninanews.com، سید صدرالدین قبانچی در خطبه‌های نماز جمعه امروز، 8 آذرماه، در نجف اشرف گفت: خشونت و به آتش‌کشیدن اموال عمومی و خصوصی تنها اقدامی در جهت نابودی و تخریب کشور است و منجر به حل بحران نخواهد شد.

وی با اشاره به این که بحران عراق شاهد درگیری بین راه حل خارجی و راه حل داخلی است، گفت: اظهارات اخیر سفیر آمریکا مبنی بر  آماده‌بودن طبقه سیاسی جدید برای حکومت در عراق، حرکت در مسیر ناشناخته‌ای است.

امام جمعه نجف، راه‌حل داخلی را تنها راه‌حل بحران عراق دانست و گفت: عراقی‌ها باید توافق کنند که به رهنمودهای مرجعیت گوش دهند و از آن پیروی کنند.

سید صدرالدین قبانچی گفت: ما بر این باوریم که عراق به برکت مرجعیت و پیروی مردم قادر به حل مشکلات است و نیازمند راه‌حل خارجی نیست و بر این مسئله تأکید داریم که خشونت و آتش‌سوزی تنها منجر به نابودی و تخریب کشور می‌شود.

امام جمعه نجف در ادامه به رهنمودهای مرجعیت مبنی بر اصلاح حکومت، حمایت از حقوق ملت، مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات و دوری از خشونت‌ اشاره کرد و از تصمیم دولت عراق در بستن برخی شبکه‌های ماهواره‌ای که در جهت برانگیختن فتنه فعالیت می‌کردند، استقبال کرد.
انتهای پیام
captcha