بسیاری از مدارس البرز امام جماعت ندارند
کد خبر: 3861105
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

بسیاری از مدارس البرز امام جماعت ندارند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: وجود روحانی تاثیر بسزایی در ترغیب دانش‌آموزان به خواندن نماز دارد اما متاسفانه به دلیل عدم تامین هزینه بسیاری از مدارس البرز امام جماعت ندارند.

بسیاری از مدارس البرز امام جماعت ندارند

به گزارش ایکنا از البرز، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز، 11 آذر در جهارمین اجلاس استانی نماز البرز که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهارکرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منشور تربیتی آموزش و پرورش و نظام تربیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هدف ایده‌آل تربیت دانش‌آموزان و رسیدن آنها به حیات طیبه است، افزود: رسیدن به حیات متعالی و پرورش انسان کامل تنها از راه تزکیه، عملی می‌شود و راهی بهتر از خواندن نماز برای رسیدن به تزکیه وجود ندارد.
این مسئول تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش سه منشور قرآن، عترت و نماز را داریم و شاه بیت این سه منشور نماز است که از مقطع پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی در مدارس ترویج می‌شود.
قاسمی بیان کرد: تاکید آموزش و پرورش برای ترویج نماز در مدارس اجرای کیفی نماز است چون صرف خواندن نماز دانش‌آموزان را نمازخوان نمی‌کند، برای ترویج نماز باید احساس معنوی و نیاز روحی در دانش‌آموز ایجاد شود، اجبار راهگشای کار نیست و نتیجه نمی‌دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: اگر می‌خواهیم دانش‌آموزان با فرهنگ نماز و نمازخوانی عجین شوند باید به کیفیت نماز بیشتر توجه کنیم، وقتی نماز می‌خوانیم اما دروغ می‌گوییم و رفتار ناپسند داریم اثر خواندن نماز را از بین می‌بریم. باید نمازگزار واقعی باشیم تا دیگران به خواندن نماز ترغیب شوند.
وی در پایان به کمبود روحانی در مدارس البرز اشاره کرد و گفت: وجود روحانی تاثیر بسزایی در ترغیب دانش‌آموزان به خواندن نماز دارد اما متاسفانه به دلیل عدم تامین هزینه بسیاری از مدارس البرز امام جماعت ندارند.

انتهای پیام
captcha