رشد گرایش آمریکایی‌های لاتین‌تبار به اسلام
کد خبر: 3861221
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

رشد گرایش آمریکایی‌های لاتین‌تبار به اسلام

گروه بین‌الملل ــ آمارها نشان می‌دهد که تعداد زیادی از لاتین‌تبارهای آمریکا در سال‌های اخیر به اسلام گرایش پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از نورت جِرسی، گرایش افراد لاتین‌تبار به اسلام در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است.

براساس گزارش سال 2017 مرکز تحقیقات پیو، حدود 8٪ از کل بزرگسالان آمریکایی مسلمان، لاتین‌تبار هستند و تعداد آنان نسبت به سال 2011 بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

در گفت‌و‌گوهایی که با تعدادی از تازه مسلمانان لاتین‌تبار انجام شده، بسیاری از آن‌ها گفته‌اند كه به دلیل سادگی در مناسک و تمرکز بر اجتماع كه آنها نتوانستند در دین سابق خود بیابند، به سوی اسلام آمده‌اند.

در نظرسنجی از 560‌ لاتین‌تبار مسلمان شده که در ژورنال نژاد، قومیت و دین در سال 2017 منتشر شد، حدود 94 درصد از مسلمانان لاتین‌تبار، تمایل به داشتن تجربه مستقیم‌تر و شخصی‌تر ارتباط با خدا را دلیل روی آوردن خود به اسلام ذکر کردند.

یک دلیل دیگر گرایش افراد لاتین‌تبار به اسلام داشتن مشکلات مشترک با مسلمانان است. در شرایطی که لاتین‌تبارها و مسلمانان احساس می‌کنند هدف حملات لفظی دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهور آمریکا، هستند و سیاست‌های مهاجرتی وی هر دو گروه را هدف قرار می‌دهد، تعداد بیشتری از لاتین‌تبارها به این دین روی می‌آورند. اما گرویدن این افراد به اسلام معمولاً آسان نیست و برخی مواقع باعث قطع روابطشان با خانواده و دوستان می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha