استقبال حماس از آغاز مجدد تظاهرات جمعه بازگشت در نوار غزه
کد خبر: 3861416
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

استقبال حماس از آغاز مجدد تظاهرات جمعه بازگشت در نوار غزه

گروه بین‌الملل ــ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن استقبال از آغاز دوباره تظاهرات جمعه حق بازگشت در مرزهای نوار غزه با فلسطین اشغالی، تأکید کرد: هیچ قدرتی قادر به تضعیف عزم و اراده قوی و پولادین ملت فلسطین نیست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نام‌گذاری تظاهرات بازگشت جمعه آینده با نام «جمعه تظاهرات ادامه دارد»، تأکیدی بر عزم و اراده قوی و پولادین ملت فلسطین است که هیچ قدرتی قادر به تضعیف و سست کردن آن نیست.

جنبش حماس در این بیانیه‌ تظاهرات بزرگ بازگشت را یکی از ابزارهای مقاومتی و مبارزاتی کارساز علیه دشمن صهیونیستی و راه‌کاری مهم و موفقیت‌آمیز در وحدت ملی فلسطینیان دانست.

حماس تأکید کرد: ما امروز بیش از هر وقت دیگری به حفظ این اتحاد و یکدلی نیاز داریم تا در نهایت تمامی اهداف تظاهرات بازگشت محقق شود.

هیئت عالی ملی تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره دیروز، 11 آذرماه، اعلام کرد که این تظاهرات پس از یک وقفه ازسرگرفته شده و جمعه آینده با شعار «تظاهرات ادامه دارد» برگزار خواهد شد. هیئت مذکور امروز نشست‌های دوره‌ای خود در مورد چگونگی برگزاری تظاهرات جمعه آینده را برگزار خواهد کرد.

تظاهرات بزرگ بازگشت از مارس 2018 آغاز شد و تاکنون طی آن نزدیک به 330 فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر نیز زخمی شدند. تظاهرات بزرگ بازگشت در پی حملات دو روزه ارتش رژیم صهیونیستی به نوارغزه و با هدف آرام‌سازی اوضاع در این باریکه، به مدت چند هفته برگزار نشده بود.

انتهای پیام
captcha