درخواست اسقف اعظم میانمار برای توقف خشونت علیه اقلیت‌ها
کد خبر: 3861477
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

درخواست اسقف اعظم میانمار برای توقف خشونت علیه اقلیت‌ها

گروه بین‌الملل ــ اسقف اعظم میانمار از رهبران این کشور خواست که خشونت‌ علیه اقلیت‌ها را متوقف کنند و به پیروان همه ادیان و اقوام مختلف میانمار احترام بگذارند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فیدس، «چارلز ماونگ بو»، اسقف اعظم کلیسای کاتولیک در میانمار، خطاب به رهبران این کشور گفت: خشونت را متوقف کنید. چیزی که الان به آن نیاز داریم توجه به نیازمندان است.
 
وی افزود: من از رهبران میانمار می‌خواهم گفت‌وگو با همه اقوام و پیروان ادیان را جایگزین خشونت و نظامی‌گری کنند تا راه حل صلح‌آمیزی برای چندین دهه منازعه پیدا شود و بار دیگر صلح، عدالت و همزیستی را تجربه کنیم.

همچنین اسقف اعظم کلیسای کاتولیک در میانمار با اشاره به پرونده بررسی جنایات علیه مسلمانان روهینگیا، که قرار است به زودی در لاهه هلند برگزار شود،‌ از جامعه جهانی خواست تا اطمینان یابند تنها افرادی که مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند مجازات شوند نه کسانی که دخالتی نداشته‌اند.

یادآور می‌شود، ارتش میانمار در ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ حملات خود به منطقه ایالت راخین(آراکان) را آغاز کرد. هزاران غیرنظامی روهینگیایی در این حملات جان باختند و ارتش میانمار و بوداییان افراطی حدود ۳۵۰ روستا را به آتش کشیدند.

طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از سال 2017 تاکنون از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه «کاکس بازار» بنگلادش پناه برده‌اند، به بیش از ۷۲۵ هزار نفر رسیده است که ۶۰ درصد آنها را کودکان تشکیل می‌دهند. همچنین، سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر، خشونت علیه مسلمانان روهینگیایی در میانمار را «پاکسازی قومی» و «نسل‌کشی» توصیف می‌کنند.

انتهای پیام
captcha