سلسله مباحث «فقه و رسانه» برگزار می‌شود
کد خبر: 3861769
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

سلسله مباحث «فقه و رسانه» برگزار می‌شود

گروه جامعه ــ سلسله مباحث فقه و رسانه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مبشری‌عارف، عضو اول شورای دبیرخانه مجمع اساتید استان تهران،برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ رسانه، یکی از مشخصات مهم عصر مدرن و یک مسئله فراگیر است که بر زندگی بشر امروز تأثیرگذار بوده و این ظرفیت را دارد که از منظر فقهی مورد توجه ویژه قرار گیرد، به‌ویژه آنکه بر رسانه، هم قواعد بشری و هم قواعد الهی می‌تواند حاکم باشد.

از طرف دیگر کارکرد‌های متعدد رسانه در حوزه دین مانند تبلیغ دینی، پاسخ به شبهات روز، لزوم دفاع از کیان اسلامی و همچنین وجوب آمادگی در برابر تهاجمات رسانه‌ای دشمن، این ضرورت را صدچندان می‌کند تا عناوینی مانند «منظور از رسانه و ضرورت آن»، «احکام محتوای رسانه‌ای» و «احکام عوامل رسانه‌ای و استفاده کنندگان از رسانه»، در قالب عناوین شایسته توجه در حوزه‌های دینی شناخته شود.

از این رو می‌توان چنین گفت که «فقه رسانه» یکی از مسائل شایسته توجه جدی از سوی حوزه‌های علمیه، استادان و طلاب است تا بتواند ما را به سمت و سوی داشتن رسانه‌های اسلامی رهنمون کند.

بر‌همین اساس سلسله مباحث فقه و رسانه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مبشری‌عارف، پژوهشگر اقتصاد اسلامی، عضو اول شورای دبیرخانه مجمع اساتید استان تهران و استاد فقه‌الاقتصاد، پنجشنبه ها، به مدت دو ساعت از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار می‌شود.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به شهر ری، میدان مدرس، در جوار حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، ورودی حوزه علمیه، مدرسه شهید صدر(ره) مراجعه کنند.
انتهای پیام
captcha