تمجید اوقاف فلسطین از اقدام آیسسکو در حمایت از مسجدالاقصی
کد خبر: 3861796
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

تمجید اوقاف فلسطین از اقدام آیسسکو در حمایت از مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل ــ وزارت اوقاف فلسطین از تصمیم آیسسکو در قرار دادن نام مسجدالاقصی در لیست اختصاصی اماکن مقدس جهان اسلام تمجید کرد.

آیسسکو، مسجدالاقصی را به عنوان یک مکان صرفا اسلامی تصویب کرد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المصریون، حسام ابوالرب، معاون وزیر اوقاف فلسطین در این باره گفت: این تصمیم نقش مهمی در حفاظت از این مکان به‌ عنوان یک میراث فرهنگی و تاریخی و مکانی برای عبادت دارد.

وی افزود: این تصمیم آیسسکو چالش بزرگی در مقابل تلاش‌های اسرائیل برای تغییر آثار تاریخی قدس و عملیات یهودی‌سازی این آثار خواهد بود.

حسام ابوالرب در ادامه همچنین بر ضرورت اجرایی‌شدن این تصمیمات با هدف حمایت حقیقی از مسجدالاقصی تأکید کرد.

سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی (آیسسکو) در جلسه اضطراری دیروز، 12 آذرماه، در شهر رباط مراکش، مسجدالاقصی را به عنوان یک مکان مقدس صرفاً اسلامی دانست و این مسجد را در لیست اختصاصی اماکن مقدس جهان اسلام قرار داد.

این سازمان اسلامی در جلسه دیروز تصویب کرد که مسجدالاقصی نیز همانند مسجدالحرام در مکه و مسجد پیامبر(ص) در مدینه منوره، جزو اماکن مقدس صرفا اسلامی محسوب می‌شود.

این تصمیم در جریان نشست اضطراری کمیته میراث جهان اسلام در مقر آیسسکو در شهر رباط پایتخت مراکش اتخاذ شد.

براساس این گزارش، کمیته مذکور همچنین با ثبت ۱۲۰ اثر باستانی در کشورهای اسلامی از جمله ۱۱۷ اثر در فهرست میراث جهان اسلام و ۳ اثر در فهرست میراث در معرض خطر در کشورهای اسلامی موافقت کرد.

این نشست در راستای تلاش های سازمان آیسسکو  برای حفظ آثار باستانی کشورهای اسلامی صورت گرفت و نمایندگانی از کشورهای کویت، موریتانی، پاکستان، کامرون، ساحل عاج و نیجریه در آن حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha