دانشجوی انقلابی، عدالت‌خواه و مطالبه‌گر است
کد خبر: 3862066
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

دانشجوی انقلابی، عدالت‌خواه و مطالبه‌گر است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه زاهدان گفت: دانشجوی انقلابی، عدالت‌خواه و مطالبه‌گر است؛ دانشجو دارای فهم سیاسی بوده و نسبت به مسائل اجتماعی حساس است، نباید اجازه داد که تبلیغات سوء دشمنان، دانشجو را بی‌تفاوت بار آورد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه 15 آذر‌ماه، گفت: شانزدهم آذر سالگرد مبارزه مجاهدانه دانشجویان با امپریالیسم است؛ این روز یادآور اعتراض آگاهانه و شجاعانه دانشجویان به سیاست‌های غرب‌گرایانه رژیم پهلوی است.

وی ادامه داد: دانشجو قشری جوان، بانشاط و آگاه است؛ باید از این نعمت‌ها در راه صحیح آن استفاده کرد. در دوران دانشجویی فرصت‌هایی فراهم است که در سایر دوره‌های زندگی ما این امکان مهیا نیست.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: دانشجوی انقلابی، عدالت‌خواه و مطالبه‌گر است؛ دانشجو دارای فهم سیاسی بوده و نسبت به مسائل اجتماعی حساس است، نباید اجازه داد که تبلیغات سوء دشمنان، دانشجو را بی‌تفاوت بار آورد.

بیداری دانشجویی؛ زمینه حیات جامعه

محامی افزود: رهبر معظم انقلاب برای دانشجو سه ویژگی کلان را برمی‌شمارند و همه انتظارات خود از دانشجویان را در قالب همین سه ویژگی می‌دانند که عبارت‌اند از استقلال‌طلبی، عدالت‌خواهی و آرمان‌گرایی. ایشان بیداری دانشجویی را زمینه حیات جامعه می‌دانند.

وی اظهار کرد: وظیفه اول دانشجو، درس خواندن، تحصیل و تهذیب است، اما در کنار آن، باید در صحنه‌های استکبارستیزی، مقابله با فساد، بی‌عدالتی و حاکمیت تجمل‌گرایانه حضوری فعال و تأثیرگذار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: دانشجویان یک لشکر فعال در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی، نظامی و اقتصادی و تمامی عرصه‌های های مورد نیاز به پیشرفت جامعه هستند که این لشکر بزرگ و فعال را باید مدیریت، هدایت، پشتیبانی و کمک کرد و از توان او بهره گرفت.

محامی از اساتید و مسئولان درخواست کرد تا به دغدغه دانشجویان اهمیت داده و به مطالبات بر حق آن‌ها جواب مثبت دهند و افزود: خود دانشجویان نیز لازم است که از این فرصت تحصیل علم و رشد دینی و فکری در دانشگاه استفاده کنند؛ بتوانند مرزهای دانش را گسترش دهند و به میهن اسلامی و جامعه اسلامی خدمت کنند.

انتهای پیام
captcha