آزادی استاد ایرانی از زندانی در آمریکا/ سلیمانی در سوئیس تحویل مقامات کشورمان شد
کد خبر: 3862324
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

آزادی استاد ایرانی از زندانی در آمریکا/ سلیمانی در سوئیس تحویل مقامات کشورمان شد

گروه سیاسی ــ مسعود سلیمانی، استاد و پژوهشگر ایرانی، پس از یک سال بازداشت غیرقانونی در آمریکا، لحظاتی پیش آزاد و در سوئیس تحویل مقامات‌ ایرانی شد.

به گزارش ایکنا؛ محمدجواد ظریف؛ وزیر امور خارجه‌ جمهوری اسلامی ایران در توئیتی اعلام کرد: «خوشحالم که پروفسور «مسعود سلیمانی» و آقای «ژیو وانگ» به زودی به خانواده‌های خود ملحق خواهند شد. از کسانی که در این امر شریک بودند، مخصوصاً دولت سوئیس، بسیار متشکرم»

مسعود سلیمانی که پس از تحمل یک سال گروگانگیری و حبس غیرقانونی در آمریکا آزاد و تحویل مقامات ایرانی شده است، به همراه وزیر امور خارجه در حال بازگشت به کشور است.

با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزارت امور خارجه و همکاری نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران و در یک فرایند دیپلماتیک با همکاری دولت سوئیس، مسعود سلیمانی استاد دانشگاه‌های ایران که به اتهام واهی دور زدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بازداشت و بیش از یکسال در آمریکا زندانی بود آزاد شد و تا ساعات آینده وارد میهن خواهد شد.

در این روند همچنین با تصویب شورای عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهادهای قضایی و امنیتی «ژائو ونگ » شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود با رأفت اسلامی آزاد و تحویل مقامات سوئیسی برای بازگشت به آمریکا شد.

انتهای پیام
captcha