برترین پایگاه‌های بسیج مساجد کشور انتخاب می‌شوند
کد خبر: 3862528
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

برترین پایگاه‌های بسیج مساجد کشور انتخاب می‌شوند

گروه جامعه ــ مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات کشور از برگزاری جشنواره اسوه با هدف معرفی برترین پایگاه‌های بسیج مساجد کشور خبر داد.

برگزاری دوباره جشنواره اسوه پس از 10 سال/ برترین پایگاه‌های بسیج کشور انتخاب می‌شوندبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام رضایی، مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات کشور امروز یک‌شنبه 17 آذرماه، طی نشستی خبری از برگزاری مجدد جشنواره اسوه با هدف معرفی برترین پایگاه‌های بسیج مساجد کشور خبر داد و گفت: جشنواره «اسوه» 10 سال قبل در کشور برگزار می‌شد اما به دلایلی متوقف شد تا اینکه در سال جاری مقرر شده است دوباره برگزار شود.

وی تشریح کرد: در این جشنواره پایگاه‌های مقاومت بسیج طی آذرماه، در نواحی خود با هم رقابت می‌‌کنند تا برترین پایگاه هر ناحیه در بخش بانوان و آقایان انتخاب شود، سپس پایگاه‌های برتر طی دی‌ماه، در استان‌های خود به رقابت پرداخته و برترین‌ها وارد رقابت کشوری در بهمن‌ماه، می‌شوند تا 64 پایگاه منتخب کشور انتخاب شود.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به اینکه هدف عمده این جشنواره ایجاد رقابت، شور و تکاپو در بین پایگا‌ه‌های بسیج است، گفت: شناسایی نمونه‌های موفق و معرفی آنها به سایر پایگاه‌ها از دیگر اهداف این جشنواره است.  در بیش از 50 هزار نقطه کشور پایگاه بسیج داریم که در این جشنواره با هم رقابت خواهند کرد.

وی از بررسی فعالیت پایگاه‌های بسیج در 9 عرصه و 38 نقش طی جشنواره خبر داد و گفت: تعلیم و تربیت، فعالیت‌های جهادی، امنیت محلی، فرماندهی و تشکیلات و ... از جمله عرصه‌‌هایی است که فعالیت پایگاه‌ها در آنها بررسی می‌شود و در پایان نیز جوایز اصلی به پایگا‌ه‌های برتر و جوایزی حداقلی نیز به فرماندهان و دست‌ا‌‌ندرکاران پایگاه‌‌ها اهدا خواهد شد.

در این نشست خبری، آرین غلامی، شطرنج‌باز نوجوان کشورمان و جوان‌ترین استاد فیده شطرنج ایران که حاضر به رویارویی با ورزشکار رژیم صهیونیستی نشد نیز به دعوت بسیج حضور داشت و از پوستر جشنواره رونمایی کرد. 

بنابر گزارش ایکنا، این نشست خبری در حالی برگزار شد که از زمان برپایی نشست خبری پیشین حجت‌الاسلام رضایی مدت زمان طولانی گذشته بود و به خبرنگارانی که موقعیت مصاحبه با ریاست این سازمان را در طول سال ندارند، اجازه پرسش در سایر محورها داده نشد و این نشست که با 45 دقیقه تأخیر برگزار شد، صرفا به موضوع جشنواره محدود بود.

انتهای پیام
captcha