19 آذرماه؛ زمان آغاز طرح ملی «تلاوت» در فارس/ اجرا در 20 استان
کد خبر: 3862586
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹

19 آذرماه؛ زمان آغاز طرح ملی «تلاوت» در فارس/ اجرا در 20 استان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول مركز قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس از برگزاری مراسم افتتاحیه طرح ملی «تلاوت» در این استان خبر داد و گفت: این برنامه در ساعت 15 روز سه‌شنبه،‌19 آذرماه جاری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و با حضور یك هزار دانش‌آموز نخبه قرآنی برگزار خواهد شد.

سید مصطفی موسوی،‌ مسئول مرکز قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از برگزاری مراسم افتتاحیه طرح ملی تلاوت در شیراز خبر داد و گفت: این مراسم در روز سه‌شنبه، 19 آذرماه جاری از ساعت 15 تا 17 در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

اجرای طرح در 20 استان 

وی با بیان اینكه در این مراسم بیش از 1000 نفر از دانش‌آموزان نخبه قرآنی و والدین آن‌ها و جمعی از قاریان كشوری حضور دارند، گفت: طرح ملی تلاوت که طرحی کشوری است که از سوی موسسه قرآنی صراط مشهد، وزارت ارشاد و آستان قدس رضوی مشهد در حال برگزاری است که تاکنون بیش از 20 استان به این طرح ملی پیوسته‌اند.
موسوی ادامه داد: این طرح 6 ساله که طرح استعدادیابی و نخبه پروری دانش‌آموزان در فن قرائت قرآن به شکل کاملا تخصصی است، مخصوص نوجوانان پسر 8 تا 14 سال و نوجوانان دختر 10 تا 15 سال است.
وی افزود: در اجرای این طرح که با محوریت مرکز قرآن و عترت ناحیه بسیج دانشجویی فارس و مؤسسه قرآنی ذکر جمیل فارس در حال برگزاری است، بسیاری از نهادها و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان همکاری داشته‌اند که عبارتند از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دفتر نماینده آستان قدس رضوی در فارس، اداره‌کل آموزش و پرورش فارس، سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس، آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، موسسه جامعه فرهنگی قرآنی امام عصر(عج) فارس ، مرکز نیکوکاری حضرت صاحب‌الزمان(عج) شیراز و...

مزایای شركت در طرح
مسئول قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس بیان کرد: از مزایای این طرح ارائه مدرک تخصصی قرائت قرآن به کلیه شرکت‌کنندگان از سوی موسسه قرآنی صراط مشهد، وزارت ارشاد و آستان قدس رضوی مشهد است و اهدای جوایز به نفرات برتر به‌صورت هفتگی و ماهیانه بوده و در پایان هر دوره قرآن‌آموزان برتر به کشورهای جهان اسلام مانند کربلا، عراق، لبنان، مالزی، سوریه، عربستان و.... جهت تبلیغ قرآن اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: همچنین برگزیدگان این طرح در طول دوره 2 ساله دوستان در قالب گروه‌های جهادی قرآنی جهت تبلیغ قرآن در حاشیه شهر و روستاهای حومه شیراز اعزام می‌شوند.
موسوی گفت: از 14 استاد قرآن بانو و تعداد 5 استاد قرآن آقا جهت این طرح استفاده شده است که اساتید قرآن بسیار مجرب و کارآزموده استان فارس هستند كه از جمله آنان می‌توان به عطاءالله امیدواری، وحیده گنبدی، شب‌خیر، حسام قانعی و غیره نام بدر.

شیوه ثبت‌نام
مسئول قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس در ادامه به شرایط شركت در این طرح اشاره كرد و گفت: ثبت‌نام از طریق سایت ثبت نام طرح ملی تلاوت به نشانی www.Melitelavat. Ir است و کسانی که امکان ثبت‌نام سایتی را ندارند، آقایان می‌توانند به ناحیه بسیج دانشجویی استان و اینجانب به شماره 09037504804 و بانوان به موسسه ذکر جمیل فارس، خواهر جاوید به شماره 09176033568 تماس حاصل كنند.
وی، مدراك لازم جهت ثبت‌نام در این طرح را تكمیل فرم ثبت‌نام در سایت طرح ملی تلاوت همراه با یك قطعه عكس 4*3 و تصویر صفحه اول شناسنامه اعلام كرد و گفت:‌ كل هزینه ثبت‌نام برای هر نفر قرآن‌آموز مبلغ 88 هزار تومان ماهیانه است که این‌ها صرف هزینه اساتید، کتب، جزوات، نرم افزار و.... می‌شود.
موسوی با بیان اینكه این طرح در دو بخش برگزار می‌شود، گفت: بخش اول طرح مرحله مقدماتی (پیش آزمون) به‌مدت 10 روز جهت بحث استعدادیابی از 20 تا 30 آذر جهت 600 نفر از دانش‌آموزان ثبت‌نامی در نواحی 4 گانه شیراز برگزار می‌شود.
مسئول قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس یادآور شد:‌ مرحله 6 ساله طرح شامل 3 دوره 2 ساله (سطح اول متوسطه، سطح دوم پیشرفته، سطح سوم عالی) است.
وی اظهار كرد: مدت زمان مرحله مقدماتی این طرح یك ماه است که قرآن‌آموز باید 8 جلسه 90 دقیقه‌ای آموزش ببیند (هفته‌ای 3 روز و هر روز دو جلسه 90 دقیقه ای) و 2 جلسه هم مخصوص توجیه و همراه سازی والدین است.
موسوی بیان كرد: کتب و جزوه و نرم‌افزار تلاوت 4 نفر از اساتید الگوی طرح(استاد عبدالباسط، استاد منشاوی، استاد شحات انور، استاد مصطفی اسماعیل) جهت تلاوت تقلیدی به قرآن‌آموزان داده می‌شود که قرآن‌آموزان با نظر استاد کلاس یکی از 4 تلاوت فوق را به عنوان سبک تقلیدی خود انتخاب می‌كنند.
مسئول قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس گفت: محتوای کلی آموزشی دوره مقدماتی شامل (جلسه توجیهی خانواده‌های قرآن‌آموزان جهت همدلی و همراهی با طرح به‌مدت (4 ساعت) و آشنایی با اصول و روش‌های تقلیدی خوانی به مدت (16 ساعت) است.
وی با بیان اینكه مکان برگزاری کلاس‌ها نواحی 4 گانه آموزش و پرورش است،‌گفت:‌ شیوه آزمون در پایان دوره یك ماه به این شکل است که در دی‌ماه و در مدت چند روز و در ساعت‌های مشخص فیلم ضبط شده قرآن‌آموزان جهت داوری به هیئت داوران در موسسه صراط مشهد ارسال می‌شود.
موسوی اضافه كرد: بعد از مشخص شدن نفرات برتر توسط موسسه صراط مشهد، دوره اول 2 ساله که به نام دوره متوسطه است شروع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha