راه‌اندازی «خانه قرآن» در تیپ 316 زرهی پادگان شهید قهرمان نزاجا همدان
کد خبر: 3862627
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

راه‌اندازی «خانه قرآن» در تیپ 316 زرهی پادگان شهید قهرمان نزاجا همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول فرهنگی و روابط عمومی تیپ 316 زرهی پادگان شهید قهرمان نزاجا گفت: این مجموعه به دنبال آن است تا با همکاری اداره تبلیغات اسلامی استان همدان در جهت اشاعه و ترویج فرهنگ ناب قرآنی در میان خانواده کارکنان پایور، «خانه قرآن» را در کوی شهید قهرمان راه اندازی کند.

راه‌اندازی «خانه قرآن» در تیپ 316 زرهی پادگان شهید قهرمان نزاجا همدانمحمد حسن فعله‌گری، مسئول فرهنگی و روابط عمومی تیپ 316 زرهی پادگان شهید قهرمان نزاجا در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: دارالقران این مجموعه همواره در طول سال موفق به برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن در سطوح مختلف می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مخاطبان قرآنی این مجموعه کارکنان وظیفه، پایور و نیز خانواده‌ها و فرزندان ساکن آنها در کوی سازمانی این یگان است، افزود: دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی، حفظ و تجوید به صورت هفتگی در این محل برگزار می‌شود.
فعله‌گری با بیان اینکه این کلاس‌ها در طول هفته برای پویندگان قرآنی دایر است ادامه داد: سربازان دارای مدرک زیردیپلم می توانند در دوره‌های روخوانی و روان خوانی قرآن شرکت کنند.
وی ابراز کرد: سربازان دارای مدرک دیپلم در دوره‌های تجوید و حفظ قرآن و سربازان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاترمی‌توانند در دوره‌های آموزشی تفسیر قرآن شرکت کنند.
مسئول فرهنگی تیپ 316 زرهی پادگان شهید قهرمان با اشاره به اینکه 4 مدرس آموزش دوره‌های قرآنی را بر عهده دارند گفت: این در حالی است که این دوره‌های آموزشی قرآن برای خانواده کارکنان پایور و فرزندان آنها در رده‌های سنی مختلف نیز برگزار می‌شود
فعله‌گری از اجرای دو طرح قرآنی در تیپ زرهی شهید قهرمان خبر داد و گفت: طرح «نورمبین» با محوریت ترجمه و مفاهیم قرآن کریم ویژه کارکنان پایور  یکی از طرح‌هایی است که به صورت هفتگی برگزار می‌شود، طرح «تنویر» نیز با محوریت تفسیر یکی از سوره‌های قرآن ویژه خانواده کارکنان و فرزندان آنان در این مجموعه در حال اجرا است.
وی از راه اندازی خانه قرآن در کوی شهید قهرمان خبر داد و گفت: این مجموعه به دنبال آن است تا با همکاری اداره تبلیغات اسلامی استان در جهت اشاعه و ترویج فرهنگ ناب قرآنی در میان خانواده کارکنان پایور «خانه قرآن» را در کوی شهید قهرمان راه اندازی کند.
وی افزود: با راه‌اندازی این خانه قرآن خانواده کارکنان می‌توانند به راحتی در کلاس‌ها حضور به هم رسانده و در پایان دوره‌های آموزشی نیز از مدارک معتبری که از سوی اداره تبلغات اسلامی ارائه می‌شود بهره مند شوند.
مسئول فرهنگی پادگان قهرمان ابراز کرد: ارتش جمهوری اسلامی، در راستای تشویق و ترغیب هرچه بیشتر سربازان و کارکنان وظیفه این مجموعه به قرآن و آموزه‌های آن تشهیلات و امتیازاتی را در نظر گرفته است که خوشبختانه هر سال نیز بهتر از سال گذشته می‌شود.
وی ادامه داد: در این راستا سربازانی که بتوانند 1 جزء قرآن را حفظ کنند می‌توانند از 20 روز مرخصی تشویقی بهره مند شوند، این در حالی است که کارکنان وظیفه ای که حافظ کل قرآن باشند می‌توانند در صورت موافقت فرماندهان، در شهر خود خدمت کنند.
فعله‌گری بیان کرد: برای خانواده‌هایی که حافظ کل نیز باشند علاوه بر هدایای نقدی از سفر های زیارتی و اردو‌های بصیرتی نیز بهره‌مند می‌شوند، این مهم برای مقام آوران قرآنی بخش کارکنان پایور نیز صدق می‌کنند.
وی اشاره‌ای به مسابقات قرآن تیپ 316 زرهی شهید قهرمان نزاجا داشت و گفت: این دور از مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل، تفسیر احکام و اذان برگزار می‌شود.
مسئول فرهنگی و روابط عمومی پادگان شهید قهرمان ادامه داد: 19 دوره مسابقات قرآن ویژه خانواده کارکنان پایور، خرداد ماه امسال با حضور 70 نفر از خانواده کارکنان پادگان شهید قهرمان برگزار شد.
فعله گری با اشاره به اینکه منتخبین یگان‌های نیروی زمینی ارتش به مرحله منطقه‌ای و سپس به نزاجا، آجا و در نهایت به مسابقات بین نیرو‌های مسلح راه می‌یابند گفت: از این تعداد 10 نفر موفق ورود به مرحله منطقه‌ای شدند که از ان تعداد نیز 5 نفر توانست به رقابت با برگزیدگان نیرو‌های زمینی ارتش بپردازد.
وی با اشاره به اینکه مسابقات آجا در بخش خانواده کارکنان به زودی برگزار می‌شود عنوان کرد: از میان 5 شرکت کننده نزاجا، 4 نفر موفق حضور در مسابقات ارتش جمهوری اسلامی (آجا) شد که به زودی برگزار می‌شود.
فعله‌گری بیان کرد: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن در بخش کارکنان پایور و وظیفه نیز مهر ماه امسال با رقابت 40 نفر از سربازان و اعضای کادر پادگان شهید قهرمان برگزار شد که از این تعداد 7 نفر به مرحله منطقه‌ای و از آن تعداد نیز 3 نفر به مسابقات نزاجا راه یافت.
مسئول فرهنگی و روابط عمومی پادگان شهید قهرمان با بیان اینکه مسابقات قرآن نزاجا در بخش پایور و وظیفه اواخر دی ماه یا اوایل بهمن ماه برگزار خواهد شد گفت: مقام آوران مرحله منطقه‌ای، 2 رتبه برتر در رشته حفظ و یک رتبه برتر در رشته قرائت بود.
وی بیان کرد: دارالتحفیظ این یگان نیز در محل کوی سازمانی ویژه خانواده‌ها و در پادگان ویژه کارکنان پایور و وظیفه در سطوح مختلف حفظ جز 30 تا حفظ کل قرآن فعال است که حدود 50 نفر از کارکنان و حدود 30 نفر از خانواده‌ها عضو این مرکز حفظ هستند.

انتهای پیام
captcha