رقابت 56 معلول ذهنی در مسابقه ملی قرآن بحرین  
کد خبر: 3862806
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

رقابت 56 معلول ذهنی در مسابقه ملی قرآن بحرین  

گروه بین‌الملل ــ مسابقات ملی قرآن «أجران» ویژه معلولان ذهنی، از فردا، 19 آذرماه، با مشارکت 56 شرکت‌کننده در دو بخش آقایان و بانوان در بحرین آغاز به کار می‌کند.  

رقابت 56 معلول ذهنی در مسابقه ملی قرآن بحرین 

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «akhbar-alkhaleej.com»، مسابقات قرآن ویژه معلولان ذهنی در چارچوب بیست و پنجمین رقابت‌های ملی قرآن جایزه بزرگ بحرین برگزار می‌شود که تا روز پنجشنبه، 21 آذر ادامه دارد.
 
این مسابقات به همت وزارت دادگستری، اوقاف و امور اسلامی بحرین و با همکاری شورای عالی امور اسلامی و وزارت کار و توسعه اجتماعی این کشور برگزار خواهد شد.
 
محمد طاهر القطان، معاون وزیر اوقاف، دادگستری و امور اسلامی بحرین، در این باره گفت: جایزه بزرگ قرآنی بحرین شامل بخش‌های مختلفی است که به مدت 25 سال است با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، مرکز توانبخشی زندانیان و وزارت کار و توسعه اجتماعی بحرین برگزار می‌شود.
 
وی افزود: بیست‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن جایزه بزرگ بحرین تاکنون در بخش‌های مختلفی همچون مسابقات قرآنی ویژه مددجویان مراکز اصلاح و توانبخشی و رقابت قرآنی «بیان» ویژه دانش‌آموزان مدارس در دو بخش دختران و پسران برگزار شده و قرار است مسابقات سایر بخش‌های این رقابت‌ها نیز تا ماه فوریه 2020 میلادی(بهمن‌ماه) ادامه داشته باشد. 
 
القطان با اشاره به این که آیین اختتامیه مسابقات در بخش بانوان آوریل 2020 و مراسم پایانی رقابت‌ها در بخش مردان در ماه رمضان سال آینده برگزار خواهد شد، گفت: رقابت‌های امسال از استقبال ویژه‌ای برخوردار بوده، به‌ طوری که در مسابقات امسال 4611 نفر ثبت‌نام کردند که 2263 نفر از آنان در بخش آقایان و 2348 نفر در بخش بانوان هستند.
 
وی درباره بخش‌های مختلف این مسابقات گفت: مسابقه حفظ قرآن ویژه قرآن‌آموزان مراکز و جلسات قرآنی، مسابقه «بیان» ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر، مسابقه «أجران» ویژه معلولان ذهنی، مسابقه «غفران» ویژه مددجوان کانون‌های اصلاح و توانبخشی، مسابقه «رضوان» برای عموم، مسابقه «سلمان فارسی» ویژه غیرعرب‌زبانان و مسابقه تلاوت و حسن تلفظ آیات قرآن از جمله بخش‌های این رقابت‌ها است.

انتهای پیام
captcha