بازتاب مراسم تشییع «موسوی قهار» در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3863192
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰

بازتاب مراسم تشییع «موسوی قهار» در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ تشییع پیکر استاد مناجات‌خوان، مراسم رونمایی از ویراست جدید ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه و برگزاری نشست علمی «تاریخ‌نگاری سیدجعفر مرتضی عاملی» از جمله مهم‌ترین رویدادهای منتشر شده در صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز 19 آذرماه است.

ارسالی //// بازتاب مراسم تشییع «موسوی قهار» در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 19 آذرماه بیش از هر خبر دیگری به مراسم تشییع پیکر مناجات‌خوان برجسته کشورمان پرداخته‌اند و در کنار آن، برخی رویدادهای دیگر را نیز بازنشر داده‌اند که در ادامه به برخی از آنها پرداخته شده است.
فارس
خبرگزاری فارس امروز 19 آذرماه خبرهایی با موضوع درگذشت مناجات‌خوان برجسته کشورمان منتشر کرده است. در یکی از این مطالب به مراسم بدرقه پیکر مرحوم «سیدقاسم موسوی قهار» ادعیه‌خوان و مداح اهل بیت(ع) که با حضور انبوه علاقه‌مندان از مقابل خانه مداحان برگزار شد،‌ اشاره شده است. همچنین در خبر دیگری با همین موضوع به تغییر زمان مجلس ترحیم وی پرداخته شده است. این مراسم روز پنجشنبه ۲۱ آذرماه از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.
انتشار پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت موسوی قهار از دیگر مطالب منتشر شده در این خبرگزاری است. در بخشی از این پیام آمده است: «اینجانب فقدان این خادم قرآن کریم و شیفته اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام را به عموم هموطنان، جامعه دینی و قرآنی کشور و خانواده آن مرحوم صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال رحمت واسعه و علو درجات و همنشینی با اولیاءالله برای آن عزیز سفر کرده و صبر و اجر برای بازماندگان معزز خواستارم».
انتشار خبر برگزاری کرسی تلاوت رضوی یادبود استاد پیشکسوت قرآن کریم زنده‌یاد «محمدصادق جعفری یگانه» در حرم نورانی امام رضا(ع)، از دیگر خبرهای منتشر شده در این روز است. فارس همچنین در مطلب دیگری، تلاوت ترتیل صفحه ۲۳۶ قرآن شامل آیات ۵ تا ۱۴ سوره مبارکه یوسف باصدای مرحوم «محمد صدیق منشاوی» را بارگذاری کرده است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم یکی از خبرهای امروز خود در صفحه دین، قرآن و اندیشه را به مراسم رونمایی از ویراست جدید ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه اثر علامه «محمدتقی جعفری» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدعبدالله فاطمی‌نیا» استاد اخلاق اختصاص داده و آن را با تیتر «همه توفیقات علّامه جعفری از امام علی(ع) بود/ ماجرای مفتی مصری که عاشق نهج‌البلاغه شد» بر روی خروجی قرار داده است.
این خبرگزاری همچنین بخشی از مطالب خبری امروز خود را به درگذشت سیدقاسم موسوی قهار اختصاص داده است. از جمله این مطالب می‌توان به «پیام تسلیت وزیر ارشاد برای درگذشت استاد موسوی قهار»، «موسوی قهار، خاطرات معنوی چندین نسل را با حنجره‌ گرمش رقم زد»، «بدرقه پیکر موسوی قهار تا حرم سید‌الکریم/ حنجره مناجات‌خوان خاموش و صدایش ماندگار شد + عکس»،‌ «آخرین مناجات‌خوانی موسوی قهار در حضور رهبر انقلاب + فیلم» اشاره کرد.
تسنیم همچنین گزارشی از نشست طرح‌های پژوهشی قرآنی گروه آموزشی الهیات (علوم قرآن و حدیث) منتشر کرده است. این نشست با حضور «محمود مکوند» قرآن‌پژوه و مدیرگروه قرآن و حدیث، «روح‌الله نجفی» و «عبدالله میراحمدی» از اعضای هیئت علمی این دانشگاه در سالن اجتماعات دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شده است.
این خبرگزاری امروز 19 آذرماه با «مریم حاج عبدالباقی»، استاد حوزه و دانشگاه گفت‌وگویی انجام داده و در آن به بررسی ریشه‌ها و دلایل کاهل‌نمازی در میان افراد پرداخته و مسئولیت همسران را در برابر سهل‌انگاری در انجام این فریضه دینی را ارزیابی کرده است. این استاد حوزه و دانشگاه در بخشی از صحبت‌های خود در این گفت‌وگو بیان کرده است: «بر اساس دستورات دینی زن و شوهر در مسئله نماز، روزه و یا هر موضوع شرعی و اخلاقی دیگری به اندازه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند که یکدیگر را به انجام کارهای درست تشویق کنند و از انجام کارهای خلاف دین باز دارند و عواقب سهل‌انگاری در این امور را به آن‌ها یادآوری کنند. اما بیشتر از این اندازه نسبت به یکدیگر وظیفه ندارند و هر کسی در قبال اعمال و کردار خوب و بد خودش مسئول است و باید در برابر خداوند پاسخگو باشد».
انتشار یادداشتی در مورد شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور سالروز تشکیل این نهاد،‌ آغاز ثبت‌نام دوره‌های تلفنی دارالقرآن خانه کارگر و بررسی دیدگاه علما درباره شخصیت والای آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی،‌ از دیگر مطالب خبری منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران حجم زیادی از خبرهای منتشر شده در صفحه دین و اندیشه را به درگشذت مناجات‌خوان برجسته کشورمان اختصاص داده است. پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از جمله این خبرهاست.
ایسنا همچنین گزارشی از مراسم تشییع پیکر استاد موسوی قهار بر روی خروجی قرار داده و خبر دیگر خود را هم به آماری از آزمون سراسری قرآن و عترت در استان ایلام اختصاص داده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار دو مطلب خبری به روزرسانی شده که یکی از آنها به حدیثی از پیامبر (ص) درباره داناترین و خوارترین مردم اختصاص یافته است.
باشگاه خبرنگاران جوان همچنین در خبر دیگری از برگزاری مراسم تشییع سید قاسم موسوی قهار، مداح و مناجات‌خوان اهل بیت(ع) با حضور مداحان و بسیاری از طرفداران او خبر داده است.
مهر
خبرگزاری مهر علاوه بر انتشار پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت مناجات خوان برجسته کشور در صفحه قرآن و متون دینی از آغاز ثبت نام مرحله نهم مدرسه تلفنی حفظ قرآن کریم خبر داده است. آخرین زمان ثبت نام برای حضور در این مرحله روز 30 آذرماه و به صورت پیامکی اعلام شده است.
این خبرگزاری همچنین گزارشی از برگزاری نشست هم‌اندیشی تحلیل تجربه و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزۀ تفسیر و ترجمۀ قرآن و راه‌کارهای دستیابی به چشم انداز ترسیم شده در بیانیه گام دوم انقلاب منتشر کرده است. در بخشی از این نشست بیان شده است: «دفتر تبلیغات اسلامی با تأسیس بزرگترین مرکز قرآن پژوهی کشور توانسته است جامع‌ترین زیرساخت قرآنی را با هدف ارتقای فرهنگ قرآن و فراهم ساختن زمینه توسعه پژوهش های قرآنی در کشور را فراهم نماید».
ایبنا
خبرگزاری کتاب جمهوری اسلامی در بین خبرهای امروز خود گزارشی از نشست علمی «تاریخ‌نگاری سیدجعفر مرتضی عاملی» به مناسبت چهلمین روز درگذشت او، منتشر کرده است. این گزارش که روز 18 آذرماه در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شده و با تیتر «مرتضی عاملی دانش تاریخ را در قم زنده کرد» بر روی خروجی قرار گرفته است.
«انتشار کتاب «گفت‌وگوهای سازنده در حوزه دین و دموکراسی» در بیشکک»، «رونمایی از 20 جلد کتاب زندگینامه داستانی شهدای روحانی در هفته پژوهش» و «نخستین چاپ کتاب «آینده در قلمرو اسلام» مقام معظم رهبری رونمایی شد» از دیگر مطالب خبری منتشر شده در صفحه دین خبرگزاری کتاب است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی تنها خبر منتشر شده در صفحه قرآن و معارف خود را به گزارشی از مراسم تشییع پیکر استاد موسوی قهار اختصاص داده است و در آن پیام‌های تسلیت برخی مسئولان قرآنی کشورمان را بازنشر داده است.
میزان
خبرگزاری میزان تنها خبر منتشر شده در صفحه دین و اندیشه را به انتشار پیام تسلیت مسئول سازمان بسیج مداحان در پی درگذشت سیدقاسم موسوی قهار اختصاص داده است.

انتهای پیام
captcha