تأکید گامبیا بر توقف نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا
کد خبر: 3863250
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸

تأکید گامبیا بر توقف نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا

گروه بین‌الملل ــ‌ دولت گامبیا، امروز، 19 آذرماه، خواستار ورود فوری دادگاه بین‌المللی لاهه برای توقف نسل‌کشی اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الغد، «ابوبکر تامبادو»، وزیر دادگستری گامبیا، همزمان با حضور «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم میانمار در دادگاه لاهه به منظور رسیدگی به اتهامات نسل‌کشی این کشور علیه مسلمانان روهینگیا، از ریاست این دادگاه بین‌المللی خواست تا برای جلوگیری از نسل‌کشی مسلمانان میانمار، هر چه زودتر دست به کار شود.

وزیر یادشده در افتتاحیه امروز جلسه دادگاه لاهه گفت:‌ آنچه گامبیا از لاهه می‌خواهد، این است که دولت میانمار را وادار کند از کشتار و جنایات وحشیانه خود علیه مسلمان میانمار دست بردارد و به نسل‌کشی خود علیه این اقلیت پایان دهد.

جلسه دادگاه مزبور بنابر شکایتی تشکیل شده که گامبیا به نمایندگی از کشورهای مسلمان جهان در ماه نوامبر گذشته علیه میانمار ارائه کرده بود. فعالان حقوق بشری حامی اقلیت مسلمان روهینگیا نیز همزمان با برگزاری جلسه استماع دادگاه بین‌المللی لاهه، خواستار تحریم میانمار شدند.

اقلیت مسلمان روهینگیا سال‌هاست که در این کشور تحت فشار و تبعیض قرار دارند. در پی حمله ارتش میانمار به منازل مسکونی مسلمانان روهینگیا در استان راخین در آگوست سال ۲۰۱۷، بیش از ۷۰۰ هزار نفر از ساکنان این استان به بنگلادش مهاجرت کردند.

انتهای پیام
captcha