تصویب قطعنامه سازمان ملل در حمایت از مسلمانان میانمار
کد خبر: 3866946
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

تصویب قطعنامه سازمان ملل در حمایت از مسلمانان میانمار

گروه بین‌الملل ــ مجمع عمومی سازمان‌ ملل با تصویب قطعنامه‌ای نقض حقوق‌، بازداشت‌های خودسرانه، شكنجه، تجاوز و قتل مسلمانان روهینگیا و سایر اقلیت‌ها در میانمار را به شدت محكوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از تلگراف، این قطعنامه، که دیروز جمعه، ششم دی ماه، با 134 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 28 رأی ممتنع تصویب شد، از دولت میانمار می‌خواهد که اقدامات فوری را برای مقابله با ایجاد تنفر علیه اقلیت‌ روهینگیا و سایر اقلیت‌ها در ایالت‌های راخین، کاچین و شان انجام دهد. ‌

این جلسه با حضور نمایندگان 193 کشور برگزار شد. قطعنامه‌های مجمع عمومی از نظر قانونی الزام‌آور نیستند اما بازتاب‌دهنده دیدگاه افکار عمومی در جهان هستند.

در تابستان سال ۲۰۱۷ شبه‌ نظامیان بودایی و ارتش میانمار حمله نظامی و کشتار وحشیانه‌ای را علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین واقع در غرب این کشور به راه انداختند که منجر به کشته‌ شدن هزاران نفر از مسلمانان این منطقه شد و بنا به اعلام سازمان ملل متحد، نزدیک به یک میلیون نفر از آن‌ها نیز به بنگلادش فرار کردند.

میانمار مدتهاست که اقلیت روهینگیا را حتی اگر خانواده‌های آنها نسل‌ها در این کشور زندگی کرده باشند، بنگالی‌ و شهروند بنگلادش می‌داند. از سال 1982 تقریباً همه اعضای این اقلیت از حقوق شهروندی و همچنین آزادی حرکت (نقل مکان) و سایر حقوق اساسی محروم شده‌اند.

انتهای پیام
captcha