واکنش علمای لبنان به سفر خاخام صهیونیست به بحرین
کد خبر: 3863257
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

واکنش علمای لبنان به سفر خاخام صهیونیست به بحرین

گروه بین‌الملل ــ‌ «مجمع علمای مسلمان» لبنان با اشاره به سفر یک خاخام صهیونیست به بحرین، اعلام کرد که این سفر در راستای طرح عادی‌سازی روابط با اسرائیل و اجرای معامله قرن صورت گرفته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، همزمان با سفر دیروز یک خاخام صهیونیست به بحرین به دعوت پادشاه این کشور، «مجمع علمای مسلمان» لبنان، امروز، با صدور بیانیه‌ای به این موضوع واکنش نشان داد و آن را در راستای اجرای طرح عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی خواند.

علمای مسلمان لبنان، اعلام کرد که اجرایی شدن طرح عادی سازی را همان کشورهایی می‌خواهند که حامی طرح معامله قرن و در نتیجه دست کشیدن از حمایت از مردم فلسطین هستند.

علمای لبنانی در بیانیه خود اضافه کردند که این تحولات نشان می‌دهد، طرحی چند مرحله‌ای در حال اجرا شدن است که هدف آن نزدیکی روابط و کاهش فاصله بین کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی است.

در این بیانیه تاکید شده که برخی‌ها از علما نیز با سوء استفاده از کسوت دینی و مذهبی با حمایت خود از این مسئله عنوان می‌کنند که هیچ مشکلی بین جهان عرب با همه فرقه‌هایی که دارد، در عادی سازی روابط نمی‌بینند تا زمینه را برای اجرای طرح معامله قرن فراهم کنند.

«موشیه عمار»، خاخام صهیونیست، عصر دیروز، با سفر به بحرین با حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه این کشور، دیدار کرد و نکته قابل تأمل این است که وی در عکسی که از این دیدار منتشر شده در کنار  «علی الامین»، روحانی لبنانی ایستاده است.

انتهای پیام
captcha