علمای لبنان: محور مقاومت به مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا ادامه می‌دهد
کد خبر: 3936140
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

علمای لبنان: محور مقاومت به مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا ادامه می‌دهد

تجمع علمای مسلمان لبنان تأکید کرد: محور مقاومت به مبارزه برای مقابله با فشارهای آمریکا و تحریم‌های ظالمانه این کشور علیه لبنان ادامه خواهد داد.  

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه‌ای اظهار کرد: منطقه در میان تلاش‌های محور شرارت صهیونیستی – آمریکایی برای تحمیل سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در فلسطین، تنش‌های سیاسی بسیاری را تحمل می‌کند.
 
این تجمع تأکید کرد: آمریکا با تحریم‌های ظالمانه و فشارهای خود نتوانسته است محور مقاومت را به زانو درآورد، بلکه صلابت و قدرت این محور فزونی یافته و برای انجام وظیفه الهی خود، آزادی کامل فلسطین، مصمم‌تر شده است. لذا محور مقاومت به مبارزه خود در برابر فشارهای آمریکا ادامه خواهد داد.
 
در بیانیه تجمع علمای لبنان بر لزوم سرعت بخشیدن به تشکیل دولت لبنان و بی‌توجهی به تهدیدهای آمریکا که «دوروتی شیا»، سفیر آمریکا در بیروت، آنها را «با وقاحت» اعلام کرده و تمرکز بر توافق گروه‌های داخلی برای تشکیل دولتی همه‌جانبه تأکید شد.
 
علمای لبنانی همچنین در بیانیه خود حملات رژیم صهیونیستی به منطقه جنوب سوریه را که به شهادت سه نظامی سوری منجر شد محکوم کرده و از مقامات سوری خواستند تا به تجاوز این رژیم با سیاست «موشک جواب موشک» پاسخ دهند، چراکه این تنها زبانی است که رژیم صهیونیستی آن را می‌فهمد.
 
تجمع علمای مسلمان لبنان اقدام تشکیلات خودگردان برای ازسرگیری روابط امنیتی با رژیم صهیونیستی با وساطت نروژ را محکوم و اعلام کرد: این اقدام خیانت به مسئله فلسطین است که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا سعی دارد آن را از بین ببرد.
 
در این بیانیه سفر رسمی هیئت بحرینی به فلسطین اشغالی نیز محکوم و این اقدام به مثابه خیانت حکام بحرین به مسائل امت عربی و اسلامی توصیف شده است.
انتهای پیام
captcha