تحقیق حزب محافظه‌کار بریتانیا درباره اسلام‌هراسی
کد خبر: 3863336
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷

تحقیق حزب محافظه‌کار بریتانیا درباره اسلام‌هراسی

گروه بین‌الملل ــ حزب محافظه‌کار بریتانیا تحقیقات خود را در مورد اسلام‌هراسی یکی از نامزدهای این حزب در انتخابات پیش رو آغاز کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از گاردین، حزب محافظه‌کار برای دومین‌بار در چند روز اخیر تحقیقات در مورد نامزد این حزب به نام سالی-آن هارت (Sally-Ann Hart) در حوزه انتخابیه هستینگز(Hastings) را به دلیل داشتن عقاید اسلام‌هراسانه شروع کرده است.

تحقیقات جدید چند روز بعد از اینکه وی به دلیل لایک‌کردن پستی در اینترنت در مورد نازی‌ها متهم به یهود‌ستیزی شده بود، انجام می‌شود.

اتهام اسلام‌ستیزی هارت مربوط به پستی است که وی در سال 2017 در فیس‌بوک خود به اشتراک گذاشت و در آن از وبلاگ‌نویس اسلام‌ستیز چری برنز با عنوان تأثیر گذار نام برد.

در این وبلاگ، برنز ادعا کرده که راهپیمایی زنان علیه ترامپ در آمریکا برای تبلیغ عقاید‌ مسلمانان در آمریکا استفاده شده است. وی ادعا کرده این امر به این دلیل است که آنها می‌خواهند زنان آمریکایی سقط جنین کنند تا جمعیت غیر‌مسلمانان کاهش یابد.

سخنگوی حزب محافظه کار گفت: تحقیق درباره سالی آن هارت در حال انجام و روند رسیدگی محرمانه است. 

وجود اسلام‌هراسی در بین اعضای حزب‌ محافظه‌کار باعث شد که چندی پیش بوریس جانسون رهبر این حزب، دستور انجام تحقیقاتی در این زمینه را صادر کند. جانسون قول داد که تحقیق مستقلی در مورد وجود هر نوع تعصب و تبعیض در این حزب قبل از کریسمس آغاز شود.  

انتهای پیام
captcha