طراحی و ثبت نشان «طاهر» برای حلیت مواد آرایشی، بهداشتی
کد خبر: 3863567
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
جنت خبر داد:

طراحی و ثبت نشان «طاهر» برای حلیت مواد آرایشی، بهداشتی

گروه سلامت ــ رئیس مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران از طراحی و ثبت نشان طاهر در حوزه حلیت مواد آرایشی، بهداشتی و دارویی خبر داد.

طراحی و ثبت نشان طاهر برای حلیت مواد آرایشی، بهداشتیبه گزارش ایکنا، بهروز جنت، رئیس مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه این مرکز بر حجم پروژه‌های خود افزوده است، اظهار کرد: حلال یا غیرحلال بودن از صدر اسلام تاکنون مطرح است و با یک نگاه جدید به ویژه در حوزه مواد آرایشی بهداشتی و داروها به این موضوع می‌پردازیم.

وی از طراحی و ثبت نشان طاهر در حوزه حلیت مواد آرایشی، بهداشتی و دارویی خبر داد و گفت: نشان «حلال» در مورد مواد غذایی و خوراکی‌ها بوده و نشان «طیب» نیز برای نان به ثبت رسیده است؛ با توجه به اهمیت مواد آرایشی بهداشتی دارویی در زندگی افراد و اهمیت حلیت آن برای مسلمانان نشان «طاهر» را آماده و ثبت کرده‌ایم.

جنت بیان کرد: آماری در مورد مواد آرایشی و بهداشتی غیر حلال در کشور وجود ندارد، زیرا این‌ها به صورت غیررسمی و قاچاق وارد کشور شده‌اند. هر محصول آرایشی و بهداشتی که غیرمجاز وارد کشور شود ممکن است مواد غیرحلال در آن وجود داشته باشد، بررسی دقیق و آزمایشگاهی لازم است زیرا به دلیل ورود غیرمجاز آن اسناد کالا وجود ندارد تا منشأ آن را تشخیص دهیم.

جنت با بیان اینکه منشأیابی مواد حلال و غیرحلال در هر محصولی یک کار پیچیده و دقیق است، ابراز کرد: به دلیل سختی‌های این کار، تعداد بسیار اندکی از کشور‌های جهان توانایی و دانش آن را داشته تا بتوانند منشأیابی را انجام دهند. در حال حاضر در مرکز تحقیقات حلال این کار را انجام می‌دهیم تا منشأ مواد حلال را پیدا کنیم.
 
وی با اشاره به فعالیت این مرکز در حوزه گردشگری حلال نیز گفت: ما در این حوزه ورود کرده و چک‌لیست‌هایی را برای رستوران‌ها، هتل‌ها و دفاتر هواپیمایی آماده کرده‌ایم.
انتهای پیام
captcha