سرقت علائم ایمنی جاده‌ها، بازی با جان مردم است
کد خبر: 3863946
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

سرقت علائم ایمنی جاده‌ها، بازی با جان مردم است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: سرقت و تخریب علائم ایمنی، بازی با جان مردم است؛ در مواردی مشاهده شده که سارقان، باربندهای فلزی و شبکه میلگرد زیر پل‌ها را هم به سرقت برده‌اند که در این‌صورت هر لحظه خطر ریزش و سقوط پل وجود دارد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ظهر امروز، 23 آذرماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته «حمل و نقل، رانندگان و راهداری» گفت: استان سیستان‌وبلوچستان به‌عنوان پهناورترین استان کشور، با داشتن 23 هزار کیلومتر راه شامل بزرگراه، راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، بزرگترین شبکه حمل و نقل جاده‌ای کشور را دارد.

وی با اشاره به این‌که ترکیب جمعیتی در استان با سایر نقاط کشور تفاوت دارد، ادامه داد: در سیستان‌و‌بلوچستان ترکیب جمعیتی برعکس است، بطوری که 51 درصد جمعیت استان را مردم روستانشین و 49 درصد را جمعیت شهری تشکیل می‌دهند؛ بنابراین درصد بالایی از راه‌ها مربوط به روستاهاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان کرد: 73 درصد جمعیت روستایی ما برخوردار از راه هستند؛ همچنین از نظر طول راه‌های روستایی، حدود 32 درصد از طول شبکه راه‌های روستایی استان آسفالته است.

تخطی از سرعت مجاز؛ مهم‌ترین عامل تصادفات در سیستان‌وبلوچستان

وی در ادامه به آمار بالای سوانح جاده‌ای در استان اشاره کرد و افزود: از نظر تعداد سوانح جاده‌ای، در هفت ماهه ابتدایی سال، رتبه 14 کشوری را داشتیم.

کُرد ادامه داد: مهم‌ترین عامل سوانح جاده‌ای در استان، واژگونی خودروهاست، بطوری که این عامل، 29 درصد سوانح را دربرمی‌گیرد؛ از سوی دیگر، مهم‌ترین عامل واژگونی خودروها، تخطی از سرعت مجاز است. دلیل دیگر واژگونی خودروها، مسافت بالای راه‌ها در استان است؛ این عامل باعث خستگی و خواب‌آلودگی راننده می‌شود که خود تهدیدی برای سلامت راننده و سایر افرادی که در جاده تردد می‌کنند، محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: شدت تصادفات در استان ما متأسفانه بالا است، بطوری که 78 درصد کشته‌ها، سر صحنه حادثه و یا در راه انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

توزیع 44 هزار حلقه لاستیک بین رانندگان ناوگان حمل و نقل

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های این اداره‌کل از ابتدای سال‌جاری تاکنون، گفت: امسال از ابتدای مردادماه که آغاز اجرای طرح بود تاکنون 44 هزار و 405 حلقه لاستیک سنگین بین رانندگان ناوگان حمل‌ونقل توزیع شده تا میزان هزینه‌ها کاهش یابد.

کُرد ادامه داد: اجرای خط کشی یک‌هزار و 420 کیلومتر محور مواصلاتی با اعتبار بیش از 34 هزار میلیون ریال، اجرا و نگهداری هزار و 800 متر روشنایی محورها، نصب حفاظ ایمنی شامل گاردریل و نیوجرسی در 6 کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان، نصب 19هزار عدد انواع علائم ایمنی با اعتبار بیش از 41 هزار میلیون ریال، اجرای روکش و عملیات لکه‌گیری آسفالت در بیش از 355 کیلومتر از محورهای مواصلاتی، تشکیل چهار اکیپ متمرکز راهسازی و راهداری در استان، تعمیر و نگهداری 9 دستگاه پل با اعتبار بیش از 9 هزار میلیون ریال از مهم‌ترین اقدامات حوزه راهداری در استان بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت، بهره‌برداری از 2 مجتمع خدماتی رفاهی با اعتبار 60 هزار میلیون ریال، نصب هشت دستگاه تردد شمار جاده‌ای جدید در محورهای مواصلاتی استان مورد توجه قرار گرفته و عملیات اجرایی 29 سامانه جدید ثبت تخلفات نیز آغاز شده است.

خسارت 8.5 میلیاردی سرقت و تخریب علائم ایمنی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در استان وجود دارد و در سایر نقاط کمتر مشاهده می‌شود، سرقت و تخریب علائم ایمنی است؛ از ابتدای امسال تاکنون میزان این خسارات، 8.5 میلیارد تومان بوده است.

کُرد گفت: سرقت و تخریب علائم ایمنی، بازی با جان مردم است؛ در مواردی مشاهده شده که سارقان، باربندهای فلزی و شبکه میلگرد زیر پل‌ها را هم به سرقت برده‌اند که در این‌صورت هر لحظه خطر ریزش و سقوط پل وجود دارد.

انتهای پیام
captcha