پیگیر حضور رئیس‌جمهور در همایش خادمان قرآن و حل مشکل اظهارنامه مالیاتی هستیم
کد خبر: 3864080
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
سیدعباس صالحی:

پیگیر حضور رئیس‌جمهور در همایش خادمان قرآن و حل مشکل اظهارنامه مالیاتی هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر لزوم تکریم پیشکسوتان قرآنی از پیگیر بودن حضور رئیس‌جمهور در همایش تجلیل از خادمان قرآن، خبر داد.

پیگیر حضور رئیس جمهور در همایش خادمان قرآن هستیم

یکی از مشکلاتی که مؤسسات قرآنی با آن روبه‌رو هستند، تکمیل اظهارنامه‌های مالیاتی با وجود معافیت مالیاتی است که از آن برخوردار هستند، اما همین تکمیل اظهارنامه هزینه‌هایی را به این مراکز که اغلب‌شان به سختی فعالیت خود را ادامه می‌دهند، در پی داشته است. سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد این موضوع و اقداماتی که این وزارت‌خانه می‌تواند برای رفع آن انجام دهد، گفت: معمولاً حوزه‌های مالیاتی تأکید بر تکمیل اظهارنامه دارند؛ چرا که این به نوعی به کمک خود آنها خواهد آمد.

وی افزود: اما برای حل این موضوع، تلاش خود را کرده‌ایم، اما تاکنون به نتیجه نرسیده است، البته امیدوارم که تلاش‌ها مثمرثمر واقع شود.

صالحی در پاسخ به سوال دیگری در مورد همایش تجلیل از خادمان قرآن و غیبت چندین و چندباره رئیس‌جمهور در این مراسم و گلایه‌هایی که فعالان قرآنی در این مورد از رئیس‌جمهور دارند، گفت: تکریم پیشکسوتان قرآنی جزء وظایف همه است و باید در این راستا گام برداشت، تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته است که امیدوارم منتج به نتیجه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ما حتماً پیگیر این موضوع هستیم و به دنبال این خواهیم بود تا هماهنگی‌های بیشتری صورت گیرد و بتوانیم شاهد حضور رئیس‌جمهور در این مراسم باشیم.

یادآور می‌شود، برگزاری همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم کشور از دومین دوره نمایشگاه قرآن کریم یعنی از سال ۱۳۷۲ رقم خود، همایشی که به جز سال‌های اخیر، هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان و مصادف با نیمه این ماه مبارک همزمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن و با حضور رئیس‌جمهور وقت برگزار می‌شد، چیزی که طی این سال‌ها به دلیل گره‌خوردن با برنامه‌های ریاست‌جمهوری، شاهد تغییرات در روز برگزاری آن بوده‌ایم و حتی بدون حضور رئیس‌جمهور برگزار شده است.

مهم‌ترین دلیل تعویق و تأخیر زمان برگزاری این همایش که جامعه قرآنی هر ساله چشم انتظار آن هستند، فشردگی برنامه رئیس جمهوری برای حضور در این همایش بوده است، چنانکه بیست‌وسومین و آخرین دوره این همایش با تأخیر حدود هشت‌ماه و آن هم در حاشیه مجمع سراسری انجمن خادمان قرآن، اواخر بهمن‌ماه ۹۷ در هتل پارسیان انقلاب برگزار شد.

بیست‌وچهارمین دوره این همایش نه تنها در نمایشگاه بین‌المللی قرآن که اوایل امسال برپا شد، برگزار نشد، بلکه حرف‌هایی مبنی بر دو سالانه شدن این همایش از سوی رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن نیز مطرح شد.

انتهای پیام
captcha