برگزاری مسابقات قرآن شیعیان در عربستان  
کد خبر: 3864401
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

برگزاری مسابقات قرآن شیعیان در عربستان  

گروه بین‌الملل ــ شورای قرآنی مشترک استان‌های شیعه‌نشین قطیف و دمام عربستان، زمان برگزاری مسابقات سالانه حفظ، تجوید و ترتیل قرآن این شورا را اعلام کرد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری قرآنی «قاف»، مسابقات سالانه شورای قرآنی مشترک استان‌های قطیف و دمام عربستان در رشته‌های مختلف حفظ، تجوید و ترتیل و همچنین مسابقات فرهنگی این شورا، طی دو ماه آینده برگزار می‌شود.
 
براساس این گزارش، مرحله مقدماتی رشته حفظ روزهای سوم و چهارم بهمن‌ماه سال جاری و مرحله نهایی این رشته نیز اول اسفندماه برگزار خواهد شد. همچنین، رقابت‌‌ها در مرحله مقدماتی رشته تجوید و ترتیل قرآن 10 و 11 بهمن‌ماه و مرحله نهایی این رشته دوم اسفندماه برگزار می‌شود.
 
براساس این گزارش، مسابقه فرهنگی این دوره از مسابقات نیز در روزهای 17 و 18 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
 
شورای قرآنی مشترک استان‌های قطیف و دمام، مراسم اختتامیه این مسابقات را روز جمعه 9 اسفندماه همراه با اعلام نتایج و تجلیل از برندگان برگزار خواهد کرد. این شورا متشکل از 20 کمیته و مؤسسه قرآنی به صورت داوطلبانه است که هر سال مسابقات قرآنی ویژه شیعیان عربستان را برگزار می‌کند.
 
این مسابقات در ابتدا با حفظ قرآن کریم آغاز شد و امسال دوره نهم آن برگزار می‌شود. همچنین در مسابقات امسال، دوره هشتم رشته تجوید قرآن و دوره ششم مسابقات فرهنگی برگزار خواهد شد. شرکت‌کنندگان در رشته ترتیل نیز امسال در دوره دوم این مسابقه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
انتهای پیام
captcha