استقبال روزنامه‌های لبنان از انتخاب نخست‌وزیر جدید
کد خبر: 3865380
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

استقبال روزنامه‌های لبنان از انتخاب نخست‌وزیر جدید

گروه بین‌الملل ــ روزنامه‌های چاپ امروز لبنان از انتخاب «حسان دیاب» به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور استقبال کردند و آن را باعث خنثی‌شدن نقشه‌های آمریکا دانستند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المنار، روزنامه‌های صبح امروز بیروت، انتخاب نخست وزیر جدید لبنان را باعث نقش برآب شدن نقشه‌های آمریکا و هم‌پیمانانش دانستند.

روزنامه «الاخبار» در تحلیلی نوشت: کسانی که سعی داشتند بر اساس برنامه آمریکایی _ سعودی «حسان دیاب» را از نخست‌وزیری دور کنند در نقشه خود ناکام ماندند.
 
این روزنامه همچنین عدم مشارکت سعد حریری در دولت جدید را به معنای یک‌دست شدن کابینه دانسته که حزب الله و جنبش امل با آن مخالف هستند. آنها بر تفاهم با حریری تأکید دارند، زیرا عدم تفاهم بین دو طرف، به آمریکا این فرصت را می‌دهد که کشور را دچار آشوب بیشتری کند.

روزنامه «البناء» نیز انتخاب حسان دیاب را اقدامی هوشمندانه و باعث غلبه بر احتمال درگیری‌های فرقه‌ای در لبنان دانست. همچنین به نوشته تحلیلگر این روزنامه، این اقدام باعث ناکامی «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا در به کرسی نشاندن خواسته های واشنگتن برای به قدرت رساندن گزینه مورد نظر خود یعنی «نواف سلام» شد.  
 
انتهای پیام
captcha