تأکید بر برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن در همه استان‌ها
کد خبر: 3865783
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
قره‌شیخلو در نشست فصلی مدیران کل سازمان اوقاف مطرح کرد؛

تأکید بر برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن در همه استان‌ها

گروه مسابقات ــ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ضمن تأکید بر همکاری همه استان‌ها در برگزاری مسابقات قرآن، گفت: برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن در سال 99 به میزبانی استان خراسان رضوی، اتفاق خوبی است که امید است، مبنایی شود تا مسابقات بین‌المللی به صورت گردشی در سایر استان‌ها برگزار شود.

تأکید بر گردشی شدن میزبانی از مسابقات بین‌المللی قرآن در استان‌ها

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در نشست فصلی مدیران کل استان‌های این سازمان به مهم‌ترین مواردی که در حوزه‌های مختلف باید در دستور کار مرکز قرآنی سازمان اوقاف قرار گیرد، اشاره کرد و گفت: اولین مسأله در سازمان اوقاف و امور خیریه، راهبری و مدیریت مأموریت‌های قرآنی سازمان است که در این زمینه باید از تصدی‌گری بپرهیزیم و از ظرفیت‌های موجود کشور استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: نکته دوم استفاده از همه ظرفیت‌های سازمان اوقاف از جمله بقاع متبرکه است که هر کدام می‌توانند یک پایگاه قرآنی شوند. موضوع دیگر، ارتقا کمی و کیفی موقوفات قرآنی است که متأسفانه در حال حاضر درصد این موقوفات اندک است و باید برای افزایش آنها برنامه‌ریزی شود. بحث ارتقا سطح مسابقات نیز یکی از برنامه‌های مهم و اصلی سازمان، مخصوصاً در حوزه شهرستانی و استانی است که شاید تاکنون این گونه بوده که بیشتر سرمایه‌گذاری بر روی مسابقات ملی و بین‌المللی انجام می‌شده و مسابقات شهرستانی و استانی کمتر مورد توجه قرار گرفته که باید در این زمینه سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.

قره‌شیخلو بحث ساماندهی داوران قرآنی کشور را به عنوان موضوع مهم دیگر مطرح کرد و افزود: موضوع آموزش، بحث دیگری است که مورد غفلت قرار گرفته و با توجه به اینکه در ساختار سازمان دو اداره آموزش وجود دارد، بزرگی مسابقات، مسأله آموزش را تحت‌الشعاع قرار داده که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. مخصوصاً با محوریت نخبه‌پروری برای تقویت ورودی‌ها به مسابقات. یکی از مشکلات که در مسابقات وجود دارد، تکراری بودن شرکت‌کنندگان در مسابقات است، یعنی هر سال تعداد محدودی مقام‌آوران هستند که فقط جابه‌جا می‌شوند و این نشان می‌دهد که ورودی ما به مسابقات ضعیف است که باید روی این مسأله کار کنیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین به سروسامان دادن به مسأله نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: در این مدت سعی شده به معوقات رسیدگی شود که تا کنون ۵۰ درصد آنها تسویه شده است. در نظر است که تعامل با استان‌ها بیشتر شود و همچنین نوع برنامه‌ریزی و تفکیک وظایف در ستاد استان‌ها باید دقیق و شفاف و مشخص باشد تا مشخص شود در سال ۹۹ چه وظایف و تکالیفی بر عهده ستاد است و چه تکالیفی از لحاظ برنامه‌ای و ریالی دارند.

قره‌شیخلو با بیان اینکه فروردین ۹۹، خراسان رضوی برای دومین بار میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن خواهد بود، اظهار کرد: از همه استان‌ها انتظار می‌رود در برگزاری مسابقات قرآن همکاری کنند؛ برپایی مسابقات قرآن در خراسان رضوی، اتفاق خوبی است که امید است مبنایی شود تا مسابقات بین‌المللی قرآن در استان‌ها گردشی شود و مسابقات فقط در تهران برگزار نشود.

وی در پایان به ظرفیت‌های قرآنی بسیار خوبی که در سازمان اوقاف وجود دارد، اشاره و تصریح کرد: باید به همه حوزه‌ها به نوبه خود توجه شود، شاید در سال‌های اخیر موضوع مسابقات به قدری بزرگ بوده که حوزه‌های دیگر را ضعیف کرده و آن طور که باید به آنها نپرداخته‌ایم، بنابراین لازم است که برنامه‌ریزی‌ها دقیق‌تر و با زمان‌بندی مشخص با نوع تکالیفی که تعیین می‌شود مشخص باشد تا مشکلات در اجرا به حداقل برسد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha