مرتل مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از بین چه افرادی انتخاب می‌شود + اسامی
کد خبر: 3867557
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

مرتل مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از بین چه افرادی انتخاب می‌شود + اسامی

گروه مسابقات ــ برای نخستین‌بار رشته قرائت ترتیل به سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران اضافه شده است و رقابت انتخابی برای معرفی نماینده ایران در این مسابقات، که بهمن‌ماه برگزار می‌شود، از بین برگزیدگان سه دوره اخیر مسابقات سراسری قرآن خواهد بود.

مرتل مسابقات بین‌المللی قرآن ایران از بین چه افرادی انتخاب می‌شود + اسامی

به گزارش ایکنا؛ بر اساس اعلام مسئولان برگزاری سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، رشته قرائت ترتیل به مجموع رشته‌های بخش آقایان این دوره از مسابقات اضافه شده است تا از این پس مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل برگزار شود.

با توجه به اینکه رشته ترتیل برای نخستین بار است که به این مسابقات اضافه می‌شود، برای انتخاب نماینده کشورمان باید یک رقابت انتخابی بین برگزیدگان ادوار گذشته مسابقات برگزار شود تا در نهایت نماینده ایران در این رشته مشخص شود.

بر اساس اعلام مسئولان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف امور خیریه و بنیاد مسابقات قرآن، در رقابت انتخابی برای معرفی نماینده کشورمان در رشته ترتیل از حائزین رتبه ممتاز سه دوره اخیر مسابقات سراسری قرآن دعوت به عمل خواهد آمد تا در رقابت انتخابی که بهمن‌ماه برگزار می‌شود، حضور یابند.

کریم دولتی، رئیس بنیاد مسابقات قرآن ایران، با اشاره به اینکه در مسابقه انتخابی برگزیدگان سه دوره اخیر مسابقات سراسری قرآن در رشته ترتیل حضور خواهند یافت، در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا که استدلال انتخاب برگزیدگان سه دوره اخیر چه بوده است؟ اظهار کرد: در گذشته یک بار در مورد مسابقات بانوان که برای اولین‌بار به رقابت‌ها اضافه شد چنین سؤالاتی مطرح و بررسی‌های مختلفی هم در ستاد عالی و هم در کمیته فنی مسابقات انجام شد. جمع‌بندی نظر کارشناسان، داوران و اساتید این بود که اگر بخواهیم تنها نفر منتخب دوره اخیر مسابقات سراسری را در نظر بگیریم، ممکن است از سال‌های قبل کسی باشد که استحقاق بیشتری داشته باشد.

وی درباره اینکه برگزیدگان تمامی ادوار مسابقات سراسری قرآن برای رقابت انتخابی دعوت نمی‌شوند،‌ افزود: در جمع‌بندی نظرات برخی بر حضور برگزیدگان پنج دوره اخیر تأکید داشتند. با توجه به اینکه رشته ترتیل تاکنون خروجی بین‌المللی نداشته است. لذا یکی از اشکالات این قبیل پیشنهادها این است که کسانی که در ادوار مختلف منتخب می‌شدند، تکراری بودند و از طرف دیگر برخی به لحاظ اقتضای سنی و شرایط قرائت، امکان حضور در این مسابقات را نداشتند. لذا براساس جمع‌بندی و با توجه به استنادی که به مسابقات بخش بانوان شد، انتخاب از میان برگزیدگان سه دوره اخیر بوده است.

در سه دوره اخیر مسابقات سراسری قرآن یعنی از دوره چهلم تا چهل‌ودوم، مجموعاً 9 نفر حائز رتبه ممتاز شدند و به رقابت انتخابی راه خواهند یافت که اسامی‌شان به شرح زیر است:

چهلمین دوره
احسان محمدی از خراسان رضوی
بهزاد صادق‌زاده از اردبیل
محمدجواد جاوری از تهران

چهل‌ویکمین دوره
فؤاد مولودی از کردستان
امین صیدی از کرمانشاه
مهدی کشاورز از فارس

چهل‌ودومین دوره
محمدمهدی بیگی از تهران
علی قنبری از زنجان
حسام قانعی از فارس

یادآور می‌شود، سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران اوایل سال آینده در شهر مشهد و به میزبانی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha