ابلاغ مصوبه «یکسان‌سازی عناوین فعالیت‌های قرآنی» از سوی معاون اول رئیس‌جمهور + سند
کد خبر: 3865985
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

ابلاغ مصوبه «یکسان‌سازی عناوین فعالیت‌های قرآنی» از سوی معاون اول رئیس‌جمهور + سند

گروه فعالیت‌‌های قرآنی ــ مصوبه یکسان‌سازی عناوین و محتوای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی با اسناد منشور از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

ابلاغ مصوبه «یکسان‌سازی عناوین فعالیت‌های قرآنی» از سوی معاون اول رئیس‌جمهور + سندبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ طی نامه‌ای از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور،‌ مصوبه یکسان‌سازی عناوین و محتوای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی با مفاد راهبردی منشور، که در سومین جلسه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور به تصویب رسیده بود، برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد.

اواخر آبان‌ماه امسال جلسه ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. جلسه‌ای که مصوبه مهم آن یکسان‌سازی عناوین و محتوای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها در لایحه بودجه سالانه با مفاد اسناد راهبردی بود.

در این مصوبه آمده است: «به منظور تسریع و شفاف‌سازی مراحل اجرای اسناد راهبردی منشور توسعه فرهنگ قرآنی، سازمان برنامه و بودجه موظف شد با هماهنگی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به یکسان‌سازی عناوین و محتوای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها در لایحه بودجه سالانه با مفاد اسناد راهبردی اقدام کند».

بر اساس این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه اختصاص بودجه قرآنی فعالیت‌های صورت گرفته را با مفاد اسناد راهبردی تطبیق خواهد داد. همچنین همه دستگاه‌هایی که در قانون بودجه ردیفی با عنوان قرآنی دارند مشمول مصوبه هستند.

کارشناسان و مسئولان دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اعتقاد دارند این مصوبه نه تنها روند بودجه را تسهیل می‌کند، بلکه باعث می‌شود تا دستگاه‌ها و نهادها بتوانند حامی خوبی برای توجیه اعتبارات در سازمان پیدا کنند.

ابلاغ مصوبه «یکسان‌سازی عناوین فعالیت‌های قرآنی» از سوی معاون اول رئیس‌جمهور + سند

انتهای پیام
captcha