ابتکار مسلمانان انگلیس برای مبارزه با اسلام‌هراسی
کد خبر: 3866809
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵

ابتکار مسلمانان انگلیس برای مبارزه با اسلام‌هراسی

گروه بین‌الملل ــ در حالی که بیشتر آمارها از افزایش جرائم اسلام‌هراسی در انگلیس به ویژه در آستانه خروج این کشور از اتحادیه اروپا حکایت دارد، تعدادی از نهادها، مراکز و جنبش‌های اسلامی انگلیس در ایام تعطیلات میلاد حضرت مسیح (ع) دست به ابتکارات خلاقانه‌ای زده تا پیوند آسمانی ادیان ابراهیمی را یادآور شوند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه خبری «العالم»، مسلمانان در این اقدامات خلاقانه و نمادین تلاش می‌کنند تا در حد بضاعت افکار جامعه انگلیس را نسبت به موج منفی گزارش‌ رسانه‌ها و مواضع خصمانه سیاستمداران درباره اسلام روشن کنند.

پویش مردمی «مهر محمد» از حدود یک ماه پیش و پس از میلاد پیامبر اسلام (ص) تاکنون در مناطق مرکزی پایتخت انگلیس و چندین شهر دیگر اقدام به اهدای گل‌های مزین به احادیث پیامبر (ص) کرده است.

آنها در این حرکت خداپسندانه که به میزان زیادی مورد توجه مردم و رسانه‌های انگلیسی قرار گرفته است، آموزه‌های دین اسلام که راه سعادت را به انسان نشان می‌دهد، به مردم یادآور می‌شوند.

محمدرضا اراکی از دست‌اندرکاران این طرح گفته، پویش مهر محمد از سال 2012 راه‌اندازی شده و تاکنون ده‌ها برنامه در کشورهای مختلف اروپا و آمریکا با همین عنوان و یا عناوین مشابهی چون «پیامبر رحمت» و «وحی رحمت» برگزار کرده است.

وی افزود: هدف اصلی این پویش ارتباط با بدنه اصلی جوامع غربی به ویژه انگلیسی‌زبان‌ها، برای ترویج چهره حقیقی اسلام و مبارزه با اسلام‌هراسی است.

اراکی به تبلیغات این پویش در فضای مجازی از طریق ترند کردن هشتگ مهر محمد و «گل ‌رز برای صلح» هم اشاره کرد که به گفته وی با استقبال قابل توجهی توسط مخاطبان مواجه شده است.

گروهی دیگر از مسلمانان از مراکز اسلامی جنوب لندن هم به کار اطعام افراد بی‌خانمان مشغول هستند. آنها قصد دارند تا در فاصله کریسمس تا سال نو میلادی دست‌کم 10 هزار بی‌بضاعت را اطعام و سپس در اقدام نمادین دیگری پسماندهای آن را از خیابان‌های شهر پاکسازی کنند.

دست‌اندرکاران این طرح می‌گویند که با این اقدام نشان خواهند داد که دین اسلام نماد پاکی و پاکیزگی است.

این حرکت خداپسندانه در حالی صورت می‌گیرد که تحقیقات نشان می‌دهد از سال 2016 میلادی تاکنون 23 هزار نفر به بی‌خانمان‌ها در انگلیس اضافه شده است؛ به طوری که از هر 200 نفر در حال حاضر یک نفر در این کشور بی‌خانمان است.

بررسی پدیده اسلام‌هراسی در آستانه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، به‌ ویژه جایگزین شدن مقررات حقوق بشری اروپا با قانون حقوق بشر انگلیس که جامعیت بیشتری دارند، تصویر نگران‌کننده‌ای را نسبت به رواج این پدیده شوم در دوره پسا برگزیت ایجاد می‌کند.

این در حالی است که مسعود شجره، دبیر کل کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در این باره گفته است: اسلام‌هراسی در انگلیس دیگر از مرحله «هراس» و ترس از اسلام گذشته و به مرحله نفرت از مسلمانان رسیده است.

وی معتقد است که بی‌تفاوتی سیاستمداران به حملات علیه مسلمانان و قوانین ضدتروریستی، به بیگانه‌سازی مسلمانان و افزایش تعداد حملات نسبت به آنان کمک کرده است.

انتهای پیام
captcha