جداسازی کودکان مسلمان از والدین در چین
کد خبر: 3867115
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

جداسازی کودکان مسلمان از والدین در چین

گروه بین‌الملل ــ دولت چین بسیاری از کودکان مسلمان را برای جلوگیری از تأثیر گرفتن از دین و کمرنگ کردن هویت و فرهنگ اسلامی و قومی آن‌ها به مدارس شبانه‌روزی می‌فرستد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از نیویورک تایمز، در حدود یک میلیون نفر از اقلیت‌های قومی مسلمان چین، شامل اویغورها، قزاق‌ها و افراد دیگر در سه سال گذشته به اردوگاه‌های کارآموزی و زندان‌های سین‌کیانگ فرستاده شده‌اند. هدف پکن از این کار تضعیف باورها و اعتقادات مسلمانان است.

همزمان با این بازداشت‌های گسترده که خشم جهانی را برانگیخته، دولت چین برنامه دیگر خود یعنی جلوگیری از آشنایی کودکان خانواده‌های مسلمان با فرهنگ و هویت دینی و قومی خود را همچنان ادامه می‌دهد.    

براساس سندی که در یک وب‌سایت دولتی منتشر شده، نزدیک به نیم میلیون کودک مسلمان از خانواده خود جدا شده و به مدارس شبانه روزی فرستاده شده‌اند.

حزب کمونیست این مدارس را راهی برای مقابله با فقر معرفی کرده است. اما این مدارس براساس سند برنامه‌ریزی دولت چین که در سال 2017 منتشر شد، به منظور جذب و تأثیرگذاری بر کودکان در سنین پایین و دور ماندن آن‌ها از تأثیر خانواده‌ها طراحی شده‌اند. بسیاری از این کودکان مجبور به ثبت‌نام در مدارس شبانه‌روزی می‌شوند زیرا والدین و سایر اقوام آنها بازداشت شده‌اند.

رسانه‌های دولتی و اسناد رسمی چین، آموزش را به عنوان مؤلفه اصلی برنامه رئیس‌جمهور شی‌جین پینگ برای از بین‌بردن افراط‌گرایی در سین‌کیانگ توصیف می‌کنند، جایی که اقلیت‌های مسلمان بیش از نیمی از جمعیت 25 میلیون نفری آن را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha