بیانیه 80 رهبر دینی در محکومیت رفتار ضدانسانی با مسلمانان اویغور
کد خبر: 3915949
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

بیانیه 80 رهبر دینی در محکومیت رفتار ضدانسانی با مسلمانان اویغور

80 نفر از رهبران ادیان مختلف با صدور بیانیه‌ای از اقلیت مسلمان اویغور در چین دفاع و رفتار ضدانسانی حکومت با این اقلیت را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از Independent Catholic News، هشتاد نفر از رهبران ادیان مختلف اسلام، مسیحیت، یهودیت و بودایی در سراسر جهان با صدور بیانیه‌ای اذیت و آزار اقلیت مسلمان اویغور در چین از سوی دولت این کشور را محکوم کردند و خواستار عدالت برای این اقلیت دینی شدند.

در این بیانیه‌ با توصیف رفتار حکومت چین با اقلیت مسلمان اویغور با هولوکاست آمده است: به عنوان رهبران جوامع معتقد به باورهای دینی، نسل‌کشی بالقوه اویغورها و سایر مسلمانان در چین را محکوم می‌کنیم. حداقل یک میلیون اویغور و مسلمان چینی در اردوگاه‌های کار اجباری با گرسنگی، شکنجه، قتل، خشونت جنسی، برده‌داری و قاچاق اعضای بدن روبه‌رو هستند.

این بیانیه می‌افزاید: در خارج از اردوگاه‌ها، مسلمانان از آزادی مذهبی محروم هستند. مساجد نابود می‌شوند، کودکان از خانواده‌های خود جدا و گاهی داشتن یک قرآن کریم، نمازخواندن یا روزه گرفتن می‌تواند منجر به دستگیری شود. ما به عنوان رهبران دینی، نه فعال اجتماعی و نه سیاست‌گذار وظیفه داریم که جوامع خود را به رعایت مسئولیت‌های خود توصیه کنیم تا مراقب همنوعان خود باشند.

در پایان این بیانیه آمده است: از مردم مؤمن و با وجدان می‌خواهیم که از همه جا به ما بپیوندند: با دعا کردن، نشان دادن همبستگی و تلاش برای پایان دادن به این جنایات گسترده. فراخوان ما دعوت به عدالت و تحقیق در مورد این جنایات است تا با پاسخگویی مسئولان، زمینه را برای احیای کرامت انسانی مهیا کنیم.

کاردینال ایگناتیوس سوهاریو (Ignatius Suharyo)، اسقف اعظم جاکارتا؛ سیدیوسف خویی، مدیر مرکز مطالعات شیعه در لندن؛ خالد انیس، از اعضای انجمن اسلامی بریتانیا؛ موشه فریدمن (Moshe Freddman)، خاخام اعظم کنیسه وست اِند لندن و دزموند بیدولف (Desmond Biddulph)، رئیس انجمن بوداییان لندن از جمله رهبران مذهبی امضاکننده این بیانیه هستند.

انتهای پیام
captcha