انتخاب بهترین موقعیت مکانی و زمانی برای نمایشگاه قرآن قزوین
کد خبر: 3868394
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

انتخاب بهترین موقعیت مکانی و زمانی برای نمایشگاه قرآن قزوین

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی قزوین برگزاری نمایشگاه قرآن در این استان را که از 11 تا 18 دی برپاست را در بهترین موقعیت مکانی و زمانی توصیف کرد.

مکان نمایشگاه قرآن قزوین سنجیده انتخاب شده است

جواد قلی‌پور، مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان قزوین و از استادان پیشکسوت قرآنی این استان، در حاشیه برگزاری نمایشگاه قرآن قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: نمایشگاه قرآن امسال از نظر جغرافیای انتخاب شده برای محل برگزاری بسیار عالی و سنجیده بود و می‌توان گفت بهترین مکان و تاریخ برای برگزاری نمایشگاه قرآن قزوین انتخاب شده است.

وی افزود: مسجد جامع و مجتمع فرهنگی و آموزشی امام حسن عسکری‌‌(ع) واقع در منطقه کوثر قزوین به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در محله‌ای مذهبی‌نشین بی‌شک زمینه‌ای را برای رونق بیشتر نمایشگاه ایجاد می‌کند.

قلی‌پور تصریح کرد: فضای معنوی این مسجد و حضور نمازگزاران همچنین نبود مشکلی برای پارک خودرو می‌تواند در افزایش بازدیدهای عمومی از نمایشگاه قرآن امسال قزوین مؤثر باشد.

این مسئول با اشاره به غرفه‌های این نمایشگاه گفت: با وجود مکان خوب نمایشگاه از نظر کیفیت و محتوای عرضه‌ شده در غرفه‌های این نمایشگاه و تعداد این غرفه‌ها، می‌شد عملکردی بهتری داشت، هر چند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین نبود اعتبارات لازم را یکی از دلایل آن می‌داند.

مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی قزوین عنوان کرد: برای چنین اقدام بزرگ قرآنی باید تمام دستگاه‌های فرهنگی استان و مؤسسات قرآنی پای‌کار باشند تا بتوان شاهد رونق هر چه بیشتر این نمایشگاه قرآن در استان بود.

این پیشکسوت قرآنی بیان کرد: قبل از برگزاری نمایشگاه در جلساتی نظرات و ایده‌های قرآنی خود را برای هر چه بانشاط‌تر برگزار شدن نمایشگاه قرآن ارائه کردیم.

وی اضافه کرد: ایجاد فضای تشویقی برای غرفه‌داران و ایجاد فضای لازم برای حضور مؤسسات و انتشارات مهم کشور از جمله راه‌هایی است که می‌تواند در افزایش کیفیت برگزاری نمایشگاه مؤثر باشد.

قلی‌پور در پایان گفت: با تمام این اوصاف بی‌شک تلاش‌های بسیاری برای راه‌اندازی این نمایشگاه قرآن در سال جاری شده است که باید از یکایک متصدیان آن تقدیر شود.

به گزارش ایکنا، علاقه‌مندان می‌توانند از ۱۱ تا ۱۸ دی‌ماه در ساعات ۹ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۲۰:۳۰ از این نمایشگاه واقع در مسجد جامع و مجتمع فرهنگی ـ آموزشی امام حسن عسکری(ع) در شهرک کوثر قزوین بازدید کنند.

خبرگزاری ایکنا نیز در این نمایشگاه دارای غرفه خواهد بود و افتخار میزبانی از فعالان قرآنی کشوری و استانی را خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha