کودکان حاشیه‌نشین یزد از طرح «شهر گردی» بهره‌مند شدند
کد خبر: 3868488
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

کودکان حاشیه‌نشین یزد از طرح «شهر گردی» بهره‌مند شدند

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: طرح «شهر گردی» ویژه کودکان و نوجوانان حاشیه نشین شهر که قادر به بازدید از مناطق زیبای شهر یزد نیستند، اجرا شد.

کودکان حاشیه‌نشین یزد از طرح «شهر گردی» بهره‌مند شدندبه گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد 12 دی ماه در دیدار با ستاد خادمان شهدا با اشاره به اینکه برنامه‌های این سازمان در زمینه‌های آموزش شهروندی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی است اظهار کرد: توانمندسازی، اصلی ترین مسئله در رشد یک جامعه محسوب می‌شود که باید به آن در تمام زمینه‌ها توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه ما در فعالیت‌های اجتماعی باید تلاش کنیم که بتوانیم معضلات و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم گفت: پس از کاهش این آسیب‌ها می‌توانیم بر روی ارتقا توانمندی‌هایمان توجه و جامعه را به سمت پیشرفت سوق دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نهادینه کردن ورزش در راستای رفع معضلات اجتماعی را از جمله مهمترین اهداف این سازمان عنوان کرد و افزود: در این خصوص به مسابقات قهرمانی توجه نداریم چون ما با مردم عادی روبه رو هستیم و باید به شکلی برنامه ریزی و فعالیت داشته باشیم تا آنها ترغیب شوند در این برنامه‌ها شرکت کنند.

ملازینلی با تاکید بر اینکه در برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد به مردم حاشیه نشین توجه ویژه شده است، تصریح کرد: برای این کار در بخش‌های مختلف مانند گردشگری سعی کردیم تا کودکان و نوجوانان حاشیه نشین شهر که قادر به بازدید از مناطق زیبای شهر یزد نیستند را برایشان برنامه ریزی و شهرگردی را اجرا کنیم تا آنها نیز به مانند دیگران بتوانند از زیبایی‌های موجود در شهر تاریخی و جهانی یزد بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه معنویت پایه بسیاری از ارزش‌های انسانی است که امروزه جامعه بین الملل به دنبال آن است اضافه کرد: در بحث حقوق بشر و امثال آن اگر معنویت و ایدئولوژی دینی پایه آن نباشد، از بین خواهد رفت و اثرگذاری مثبت نخواهد داشت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اینکه شهدا را باید زمینی نگه داشت و نباید دست نیافتنی کرد گفت: باید به شکلی عمل شود که ارزش‌های مقام والای شهدا در جامعه حفظ و از حالت شعاری بودن خارج شود تا نسل امروز هم بتواند به آن فکر کنند و در این مسیر گام بردارد.

انتهای پیام
captcha