حضور علمای لبنان در سفارت ایران برای تسلیت شهادت سردار سلیمانی
کد خبر: 3868939
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴

حضور علمای لبنان در سفارت ایران برای تسلیت شهادت سردار سلیمانی

 گروه بین‌الملل ـ شماری از علما و بزرگان لبنان از صبح امروز، 14 دی‌ماه، با حضور در سفارت ایران در بیروت، شهادت سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را تسلیت گفتند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «العهد»، سفارت ایران در بیروت، از صبح امروز پذیرای عزادارانی از علما و شخصیت‌های لبنانی است که برای عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی به این سفارتخانه حضور یافته‌اند.
 
شهید سلیمانی؛ سمبل مقاومت 

از سوی دیگر، شیخ «ماهر عبدالرزاق»، رئیس جنبش «اصلاح و وحدت» لبنان، در پیامی شهادت سردار سلیمانی را به امام خامنه‌ای و رؤسای جمهوری اسلامی و ملت بزرگوار ایران تسلیت گفت.
 
وی در این پیام تأکید کرد: ما این جنایت را که نمونه‌ای از کینه و خیانت آمریکا است محکوم و تأکید می‌کنیم که شهید قاسم سلیمانی سمبل مقاومت در سراسر جهان اسلام است و شهادت ایشان خسارتی به کل جهان اسلام محسوب می‌شود.
حضور علمای لبنان در سفارت ایران برای تسلیت شهادت سردار سلیمانی
شیخ عبدالرزاق افزود: شهید بزرگوار، قاسم سلیمانی، مکتب جهاد، مقاومت و فداکاری بود و شهادت ایشان موجب بالابردن قدرت ملت ایران و همه اعضای مقاومت در جهاد و فداکاری و مقابله با آمریکا و صهیونیسم خواهد شد تا زمانی که فلسطین و سراسر جهان اسلام از چنگال دشمنان امت و انسانیت آزاد شود.
 
وی در پایان این پیام، شهادت این سردار بزرگوار را به خانواده ایشان و ملت بزرگ ایران تسلیت گفت و برای روح شهید سلیمانی علو درجات را از خداوند متعال مسئلت کرد.
 
خون شهید سلیمانی، زمینه‌ساز خروج نیروهای آمریکایی از عراق
 
شیخ «نبیل قاووق»، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان نیز در مراسمی در بیروت، تجاوز تروریستی آمریکا و شهادت سردار مجاهد، حاج قاسم سلیمانی را محکوم کرد و گفت: این رخداد موجب ایجاد تحولات جدید و خطرناکی در منطقه خواهد شد.
آماده // حضور علمای لبنان در سفارت ایران در بیروت برای تسلیت شهادت سردار سلیمانی
وی تأکید کرد: این معادلات جز از سوی آمریکا و دست‌نشانده‌های آن در منطقه اجرا نخواهد شد.
 
قاووق تأکید کرد: دنیا شاهد خواهد بود که خون شهید سلیمانی به زودی نیروهای آمریکایی را از عراق اخراج خواهد کرد و بیانگر نهایت تجاوزگری آمریکا در منطقه است.
 
پرواز گسترده جنگنده‌های اسرائیل بر فراز حریم هوایی لبنان
 
خبر دیگری از لبنان حاکی است که بر اساس گزارش رسانه‌های لبنانی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی شب گذشته به صورت گسترده بر فراز حریم هوایی لبنان به پرواز درآمدند.
 
این گزارش می‌افزاید: پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بعد از ترور سردار قاسم سلیمانی در لبنان آغاز شد.

پرواز این جنگنده‌ها تا صبح امروز ادامه داشت و مناطق مختلفی از لبنان از جمله بیروت و مناطق جنوبی در نزدیکی مرزهای مشترک با اراضی اشغالی را در بر گرفت.
 
لازم به ذکر است که بامداد روز جمعه پهپادهای آمریکایی در اقدامی خصمانه و تجاوزکارانه فرودگاه بغداد را هدف قرار داده است که در این حادثه سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از فرماندهان حشد شعبی به فیض شهادت نائل آمدند.
 
پیشتر، بسیاری در آمریکا از اقدام دولت ترامپ در حمله موشکی به فرودگاه بغداد که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، انتقاد کردند و این اقدام را باعث تشدید تنش‌ها و در خطر افتادن منافع آمریکا در منطقه عنوان کرده بودند.

انتهای پیام
captcha