تحلیل گاردین درباره تحولات پس از ترور سردار سلیمانی
کد خبر: 3869762
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶

تحلیل گاردین درباره تحولات پس از ترور سردار سلیمانی

گروه بین‌الملل ــ روزنامه گاردین در گزارشی از تحولات بعد از ترور سردار سلیمانی،‌ نوشت: ایران به یکی از اهداف مهم خود یعنی بیرون راندن نیروهای آمریکا از همسایگی این کشور در عراق، یک قدم نزدیک‌تر شد.

تحلیل گاردین درباره تحولات پس از ترور سردار سلیمانیبه گزارش ایکنا؛ گاردین امروز در قالب یک گزارش، ویدئویی از اشک‌های مقام معظم رهبری در حین نماز بر پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی منتشر و به مسدود شدن خیابان‌های سراسر تهران که به دلیل ترافیک سنگین که به علت حضور صدهاهزار نفری عزاداران در اطراف دانشگاه تهران ایجاد شده بود، اشاره کرد.

این روزنامه نوشت: اسماعیل هنیه، یکی از رهبران حماس، سفر غیرمنتظره‌ای به تهران داشت و با حضور در این مراسم در سخنانی سردار سلیمانی را «شهید قدس» توصیف کرد.

گاردین نوشت: تابوت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در پرچم‌های کشور خود پیچیده شده و در دستان عزاداران حمل می‌شد. همچنین عبارت «انتقام سختی در پیش است» بر پوسترهای اطراف و سخنان سیاستمداران نقش بسته بود.

این روزنامه افزود: بسیاری از ایرانی‌ها قاسم سلیمانی را که از فرماندهان دوران جنگ ایران و عراق بود، قهرمان ملی می‌دانند و او یکی از چهره‌های محبوب ایران به حساب می‌آمد. 

مرد مسنی در گفت‌وگو با این رسانه گفت: بسیاری از کشورها همچون سوریه، عراق و یمن مدیون قاسم سلیمانی هستند و بدون او سقوط می‌کردند. مرد دیگری پلاکاردی با این مضمون در دست داشت که «لال شود زبانی که از مذاکره با امریکا بگوید».

گاردین در بخش دیگری از گزارش با اشاره به اقدام پارلمان عراق در تصویب قطعنامه خروج نیروهای خارجی از این کشور نوشت: جمهوری اسلامی ایران به یکی از اهداف مهم یعنی بیرون راندن نیروهای آمریکا از همسایگی خود در عراق، یک قدم نزدیکتر شد. همچنین رهبران گروه‌های مختلف شیعه عراق از زمان حمله روز جمعه به خودروی سردار سلیمانی در بغداد متحدتر شده و خواستار اخراج نیروهای آمریکایی هستند.

گاردین به سخنان سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده جدید نیروی قدس نیز اشاره کرد که گفت: ایران مسیر سردار سلیمانی را ادامه خواهد داد و انتقام ما این است که آمریکا را از منطقه خارج کنیم.
 

انتهای پیام
captcha