ترور سردار سلیمانی عبور از همه خطوط قرمز است/ منتظر انتقام ایران هستیم  
کد خبر: 3870057
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
حزب‌الله عراق:

ترور سردار سلیمانی عبور از همه خطوط قرمز است/ منتظر انتقام ایران هستیم  

گروه بین‌الملل ــ سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق تأکید کرد: آمریکا با ارتکاب جنایت ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، همه خطوط قرمز را زیرپا گذاشت و ما اکنون منتظر انتقام ایران هستیم.

به گزارش ایکنا؛ محمد محیی، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق، در گفت‌وگو با پایگاه خبری «النشرة» تأکید کرد: گردان‌های حزب‌الله خود را در حال مقابله دائمی با محور شر صهیونیستی ـ آمریکایی ـ سعودی می‌بیند و تمام توطئه‌هایی که پس از اشغال عراق از سوی آمریکا در سال 2003 میلادی صورت گرفت، بخش جدانشدنی این جنگ مداوم است.
 
وی با اشاره به اینکه پس از شکست داعش در عراق، این مبارزه به جنگ مستقیم تبدیل شده است، تأکید کرد: هنگامی که مبارزه با آمریکا آغاز شود، چهره خاورمیانه و همه معادلات جنگ با محور شر را تغییر خواهد داد و لاجرم به نفع محور مقاومت پایان خواهد یافت.
 
محمد محیی در ادامه گروه‌های مقاومت عراق را بخش جدایی‌ناپذیر محور مقاومت دانست و گفت: این گروه‌ها با توجه به شرایط سیاسی و مردمی عراق اقدام می‌کنند.
 
وی در خصوص چگونگی پاسخ مقاومت عراق به آمریکا نیز گفت: ما منتظر پاسخ ایران به حماقت آمریکا هستیم و پس از آن نوع و سقف پاسخ خود را مشخص می‌کنیم.
 
محیی همچنین در خصوص سخنرانی اخیر «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز یکشنبه، 15 دی‌ماه، به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس که تأکید داشت همه نیروها و گروه‌های مقاومت باید به جنایت ترور سردار سلیمانی و المهندس پاسخ دهند، تصریح کرد: سیدحسن نصرالله در همه سخنرانی‌های خود بر مسائل مهم متمرکز شده و نقشه راه برای مقابله با استکبار را تعیین می‌کند.
 
وی اضافه کرد: هر سخنی که سیدحسن نصرالله بر زبان می‌آورد، با محاسبات مختلف دشمن روبرو می‌شود و سخنرانی اخیر ایشان یک سخنرانی سوگوارانه نبود، بلکه وی در این سخنرانی تصویر روشنی از مبارزه را ترسیم کرد که مطمئنا با مبارزات گذشته متفاوت خواهد بود.
 
انتقال جزئی ائتلاف بین‌المللی از عراق به کویت
 
شبکه الجزیره به نقل از منابع آلمانی از انتقال جزئی مقر ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا از عراق به کویت خبر داد.

ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش روز دوشنبه اعلام کرده بود که تا زمان کاهش تهدیدات، فعالیت‌های خود را به مراقبت از نیروها و مواضع خود محدود کرده و آموزش نیروهای عراقی و دیگر فعالیت‌هایش در عراق را تعلیق می‌کند.

انتهای پیام
captcha