بازتاب گسترده عملیات «شهید سلیمانی» در رسانه‌های عرب‌زبان
کد خبر: 3870132
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

بازتاب گسترده عملیات «شهید سلیمانی» در رسانه‌های عرب‌زبان

گروه بین‌الملل ـ حمله موشکی ایران به پایگاه‌ آمریکایی «عین الأسد» در غرب عراق، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عرب‌زبان داشته است.

بازتاب گسترده عملیات شهید سلیمانی در رسانه های عرب زبانبه گزارش ایکنا؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در نخستین ساعات بامداد امروز، 18 دی‌ماه، از حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی «عین الأسد» در انتقام از ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش خبر داد. این حملات از بامداد امروز بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عرب‌زبان داشته است.

پایگاه خبری اسکای نیوز با انتشار گسترده خبر حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکایی در عراق آورده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پس از این حمله موشکی به کشورهای منطقه هشدار داد که اگر کشورشان مقر حملات نظامی علیه تهران باشد، مورد حمله قرار خواهند گرفت.

براساس اعلام اسکای نیوز، پس از حملات موشکی ایران به پایگاه نظامی «عین الأسد»، محدودیت‌هایی برای پرواز هواپیماهای غیرنظامی در منطقه ایجاد شده است.

این خبرگزاری همچنین به نقل از «استفانی گریشام»، سخنگوی کاخ سفید، نوشت: ترامپ در جریان این حمله قرار گرفته است. او از نزدیک وضعیت را رصد کرده و با گروه خود در امنیت ملی در این باره مشورت خواهد کرد.

پایگاه خبری «اسپوتنیک» روسیه نیز با پوشش لحظه به لحظه حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه موشکی «عین الأسد» نوشت: بلافاصله بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق، وزیر خارجه و وزیر دفاع آمریکا برای گفت‌و‌گو با ترامپ به مقر فرماندهی در کاخ سفید فراخوانده شدند.
 
پایگاه خبری «البوابة نیوز» نیز با انتشار اخبار متعددی در ارتباط با این حمله موشکی نوشت: پایگاه هوایی «عین الأسد» در استان الانبار عراق، که پذیرای نیروهای آمریکایی است، بامداد امروز چهارشنبه با چندین موشک بالستیک مورد حمله قرار گرفت.

این پایگاه خبری اعلام کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

این رسانه مصری در خبری دیگر به استیصال دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از حمله موشکی سپاه اشاره کرد و آورده است: ترامپ اعلام کرده همه چیز خوب است! 
 
الجزیره: تهدید ایران به پاسخ قاطع در صورت واکنش آمریکا
 
پایگاه خبری «الجزیرة نت» نیز ضمن انتشار خبر حمله موشکی ایران به نقل از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، نوشت: ایران به دنبال جنگ نیست، اما با هر اقدامی از سوی آمریکا به شدت برخورد خواهد کرد.

این پایگاه خبری به نقل از وزارت دفاع آمریکا نوشت: 12 موشک بالستیک به دو پایگاه آمریکا در عراق شلیک شده است.
 
پایگاه خبری «روسیا الیوم» نیز با انتشار یک قطعه ویدئویی از لحظه شلیک موشک‌ به پایگاه‌های آمریکایی در عراق نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران چندین موشک زمین به زمین به دو پایگاه آمریکایی در عراق شلیک کرد.

روسیا الیوم به نقل از حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، نوشت: هرگونه عکس‌العملی از سوی آمریکا می‎تواند منطقه را به جنگی فراگیر بکشاند.
 
پایگاه خبری «القدس العربی» اعلام کرد: منابع خبری ایرانی اعلام کردند که در اثر شلیک چندین موشک بالستیک به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق دست‌کم 80 آمریکایی کشته شدند.

این پایگاه خبری به نقل از یکی مقامات سپاه ایران آورده است: در صورت انجام هر واکنشی از سوی واشنگتن، 100 نقطه دیگر در منطقه هدف قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام
captcha