بیانیه هسته اطلاع‌رسانی امنیتی عراق درباره حمله موشکی سپاه
کد خبر: 3870174
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

بیانیه هسته اطلاع‌رسانی امنیتی عراق درباره حمله موشکی سپاه

گروه بین‌الملل ــ هسته اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در ارتباط با حملات موشکی ایران علیه پایگاه‎های آمریکایی در این کشور بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: در این حمله هیچ نیروی عراقی آسیب ندیده است.

بیانیه هسته اطلاع‌رسانی امنیتی عراق درباه حمله موشکی سپاهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، هسته اطلاع‌رسانی امنیتی عراق با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد: از ساعت 1:45 تا 2:15 (به وقت محلی) بامداد امروز ،18 دی‌ماه، 22 موشک از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به سوی پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور شلیک شد که 17 فروند از این موشک‌ها به پایگاه هوایی عین‌الاسد اصابت کرد.

در این بیانیه آمده است: ۵ موشک نیز به اربیل شلیک شده که همه آن‌ها به مقرهای ائتلاف آمریکا اصابت کرده است، اما در این حملات موشکی هیچ یک از نیروهای عراقی آسیب ندیده‌اند.

«قاسم المحمدی»، فرمانده عملیات الجزیره و یکی از فرمانده‌هان عملیات استان الانبار درباره این حملات گفت: در حمله موشکی سپاه به پایگاه «عین الاسد»، نیروهای عراقی آسیب ندیده‌اند و همه موشک‌ها به محل استقرار نیروهای آمریکایی اصابت کرده است.

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نیروی نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha