خروج آمریکا از منطقه نتیجه واقعی خون پاک شهید سپهبد سلیمانی است
کد خبر: 3870245
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
ظریف در حاشیه جلسه هیئت دولت:

خروج آمریکا از منطقه نتیجه واقعی خون پاک شهید سپهبد سلیمانی است

گروه سیاسی ــ‌ وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه امریکا روزهای آخر خودش را در این منطقه می‌گذراند، گفت: این نتیجه واقعی خون پاک شهید ما، سردار سلیمانی، است که پای امریکا را از این منطقه قطع خواهد کرد.

به گزارش ایکنا؛ محمدجواد ظریف، در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که حضرت آقا فرمودند این یک سیلی به آمریکایی‌ها بود و انتقام، خروج امریکا از منطقه است.

وی افزود: آمار تلفات را مقامات نظامی اعلام می‌کنند. آنچه مسلم است جمهوری اسلامی یک پایگاه نظامی آمریکا را در منطقه که از این پایگاه‌ها علیه سردار سلیمانی اقدام شده بود و قبلا هم علیه مقاومت اقدام شده، مورد حمله قرار داده که در واقع یک هدف مشروع از جهت حقوق بین‌الملل است. اقدام ایران در اجرای حق دفاع مشروع ما در برابر یک اقدام نظامی تروریستی بوده است و ما اقدام دفاع مشورع خود را انجام دادیم.

ظریف بیان کرد: جمهوری اسلامی اعلام کرده اگر آمریکا دست از پا خطا کند حتما پاسخ خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: سایر کشورهای منطقه به شدت نگران ماجراجویی بسیار خطرناک آمریکا هستند. دیروز وزیر خارجه عمان برای اجلاس تهران در ایران بود. این اجلاس نشان داد همانطور که آمریکا به دنبال جنگ و خشونت است برعکس آن ما به دنبال گفت‌وگو در این منطقه هستیم.

وی اظهار کرد: البته آمریکا پایان خودش را در منطقه ما رقم زده است. با این میزان از نفرت عمومی که علیه آمریکا در حال شکل گرفتن است امریکا روزهای آخر خودش را در این منطقه می‌گذراند و حتما آینده‌ای در این منطقه نخواهد داشت.

ظریف تصریح کرد: این نتیجه واقعی خون پاک شهید ما، سردار سلیمانی، است که پای امریکا را از این منطقه قطع خواهد کرد. جمهوری اسلامی به سهم خود می‌بایست در برابر اقدام دولت آمریکا واکنش نظامی نشان می‌داد که نشان دادیم. اما این پایان کار نیست؛ پایان کار خروج آمریکاست که آن نیاز به اقدام نظامی ندارد و نتیجه حرکت خود آمریکایی‌ها و نتیجه حماقتی است که در این حرکت مغرورانه و ابلهانه از خودشان نشان دادند.

 

انتهای پیام
captcha