سردار سلیمانی الگوی عینی یک منتظر شجاع است
کد خبر: 3870487
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

سردار سلیمانی الگوی عینی یک منتظر شجاع است

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیر گروه اخلاق و تربیت مرکز تخصصی مهدویت گفت: سردار سلیمانی بدون تردید نماد منتظر شجاعی است که در عصر ما می‌تواند الگوی مناسبی برای همه به خصوص جوانانی باشد که دوست دارند صفات منتظر واقعی را در یک نماد ببینند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن مُلایی، مدیر گروه اخلاق و تربیت مرکز تخصصی مهدویت، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، به خصوصیات شخص منتظر اشاره و بیان کرد: یکی از خصوصیات منتظر امام زمان(عج)، صفت شجاعت است زمانی که به احادیث مهدوی مراجعه می‌کنیم انتظار را توأم با جهاد و مبارزه مشاهده می‌کنیم، در واقع منتظر مجاهدی است که برای رسیدن به آرمان ظهور اهل مجاهده و درگیری است اگر این پیشینه را در نظر بگیریم حتماً شجاعت را یکی از صفات منتظر می‌دانیم.

وی ادامه داد: منتظر با داشتن صفت شجاعت می‌تواند پا در میدان مبارزه و جهاد بگذارد؛ لذا عرصه‌های جهاد و شجاعت را می‌توان توأمان مدنظر قرار داد.

حجت‌الاسلام ملایی افزود: در میدان مبارزه حق علیه باطل که سرانجام آن پیروزی جبهه حق به رهبری امام زمان(عج) است، منتظر یک میدان وسیع درونی مبارزه حق علیه باطل را در درون خود دارد که منتظر شجاع سعی می‌کند در میدان درونی خود نیز این شجاعت را داشته باشد تا در مقابل خواسته‌هایش بایستد.

کارشناس تخصصی مهدویت ادامه داد: شجاعت یعنی اقدامی که مورد پسند عقل است و در رسیدن به هدف باید آن را انجام داد ولی احیاناً ما را دچار ترس و دلهره می‌کند، لذا شجاع کسی است که در این فضا بر دلهره و ترس خود غلبه کند و به اقتضای عقلانیتش رفتار و گفتاری را که برای رسیدن به هدف بزرگش یعنی همان استقرار حق لازم است، داشته باشد.

وی اظهار کرد: منتظر در عرصه درونی خود نیز شخصی شجاع است، یعنی اگر باور و عقیده‌ای داشته که در اثر انتقاد دیگران متوجه می‌شود که این باور و رفتار غلط است آن‌را اصلاح می‌کند، در واقع یک منتظر در عرصه جهادی خود شجاع است و این منتظر است که می‌تواند در جهاد بیرونی حق علیه باطل نیز شجاع باشد یعنی زمانی که می‌بیند دشمنان دین و مهدویت دست به کاری می‌زنند که استقرار دین و حقیقت را با چالش روبرو می‌سازند در این صورت منتظر واقعی امام زمان(عج) به مقتضای عقل و باور درست خود در مسیر این آرمان ورود پیدا می‌کند و با کسانی که در جبهه باطل قرار می‌گیرند درگیر می‌شود؛ لذا این عنصر، عنصر فاخری است که یک منتظر واقعی باید داشته باشد.

حجت‌الاسلام ملایی تصریح کرد: شهید سلیمانی الگوی برتر و عینی برای یک منتظر شجاع است که در سخنان این سردار شهید عقیده و باور به امام زمان(عج) و تلاش برای زمینه‌سازی و ظهور آن حضرت را در قالب نظام جمهوری اسلامی ایران، بارها مشاهده کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: شهید سلیمانی در مجالس مختلف، بودن در مسیر نظام ایران اسلامی را راه مبارزه با استکبار جهانی مبارزه می‌کرد که در مقابل فرایند ظهور امام زمان(عج) تمام تلاش خود را به کار بسته است.

حجت‌الاسلام ملایی گفت: سردار سلیمانی بدون تردید نماد منتظر شجاعی است که در عصر ما می‌تواند الگوی مناسبی برای همه به خصوص جوانانی باشد که دوست دارند صفات منتظر واقعی را در یک نماد ببینند، حتی اگر کسی بخواهد الگو از یک منتظر شجاع را برای ادامه زندگی خود در نظر بگیرد می‌تواند به زندگی سردار سلیمانی‌ها، سید حسن نصر الله‌ها، مقام معظم رهبری، علما و شهدایی که از افراد فرهیخته روزگار ما هستند، توجه کنند.

وی در پایان گفت: جوانان می‌توانند صفت شجاعت را که از جمله صفات بارز منتظر واقعی امام زمان(عج) است، در پیش و از آن الگو بگیرند، همچنین تلاش کنند در مسیر آمادگی خود و جامعه برای ظهور امام زمان در جهات درونی و بیرونی ورود پیدا کنند و در رفع موانع مردمی ظهور آن حضرت بکوشند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha