پیمان با ولایت امام زمان(عج) در راستای عهد عبودیت قرار دارد
کد خبر: 3898994
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۴

پیمان با ولایت امام زمان(عج) در راستای عهد عبودیت قرار دارد

مدیر گروه اخلاق و تربیت مرکز تخصصی مهدویت در تبیین اهمیت تجدید عهد منتظران با امام زمان(عج)، گفت: پیمان با ولایت امام زمان(عج) در راستای عهد عبودیت و بندگی قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن مُلایی، مدیر گروه اخلاق و تربیت مرکز تخصصی مهدویت در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به مبحث اخلاق اجتماعی منتظران به یکی از مهم‌ترین صفات اخلاقی منتظر اشاره و اظهار کرد: «وفای به عهد و پیمان» یکی از ملزومات اصلی منتظران ظهور است.

وی با بیان اینکه در آیات قرآن و احادیث معصومین(ع) سفارشات فراوانی به وفای به عهد وجود دارد، ادامه داد: به‌عنوان نمونه در آیه یکم سوره مبارکه مائده «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ»، خداوند متعال به عنصر عهد و پیمان حساسیت زیادی نشان داده است.

حجت‌الاسلام ملایی با اشاره به قرار داشتن در ایام شهادت امیرمؤمنان(ع) با نقل روایتی از آن حضرت، بیان کرد: ایشان فرمودند: «به عهد و پیمان کسی که دین ندارد، اعتماد نکن» و در عین حال که بر پایبندی بر عهد با دیگران تأکید دارند، این نکته را نیز گوشزد می‌کنند که کسی که به خدا و معاد باور ندارد پس مسئولیت‌پذیر هم نیست و به عهد و پیمان با چنین فردی باید تردید داشت.

این کارشناس مسائل دینی در ادامه با بیان یک مصداق از بدعهدی بی‌دینان، تصریح کرد: امروز در جامعه جهانی می‌بینیم که استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا همواره بر خلاف تمام تعهدات خود عمل می‌کند.

حجت‌الاسلام ملایی تأکید کرد: چیزی که منتظران باید در تعهدات خود مورد توجه جدی قرار بدهند، وفای به عهد است همچنان که امام علی(ع) اساس دینداری را ادای امانت و وفای به پیمان دانستند.

وی با بیان اینکه در جنبه‌های فردی و اجتماعی زندگی، هر انسان با پیمان‌های مختلفی مختلفی روبه‌رو می‌شود، افزود: به‌عنوان مثال، ازدواج که در کلام قرآن به «میثاق غلیظ» تعبیر شده، عهد و پیمانی است که اساس دینداری ما را تشکیل می‌دهد و میثاقی الهی است.

شب قدر؛ فرصت تجدید عهد با ولایت امام زمان(عج)

حجت‌الاسلام ملایی بیان کرد: در مناسبت‌های ویژه مذهبی به‌ویژه در لیالی نورانی قدر و ایام متعلق به معصومان(ع)، مؤمنان منتظر با مبحث امامت و ولایت و ولی دوران، امام زمان(عج)، تجدید عهد و پیمان دارند.

مدیر گروه اخلاق و تربیت مرکز تخصصی مهدویت در تبیین اهمیت تجدید عهد منتظران با امام زمان(عج)، گفت: عهد با ولایت امام زمان(عج) در راستای عهد عبودیت و بندگی قرار دارد، همچنان که خداوند در سوره مبارکه یس می‌فرماید که ای بنی‌آدم مگر ما با تو عهد نکردیم که شیطان را نپرستید و مرا عبادت کنید.

حجت‌الاسلام ملایی تأکید کرد: در جای‌جای قرآن کریم و روایات معصومان(ع) داریم که بندگی و عبودیت پروردگار و عمل به این عهد الهی مادامی محقق خواهد شد که تعهد به عهد خود با خداوند و سپس، ولی‌خدا و امام زمان وجود داشته باشد.

این کارشناس مهدویت گفت: در دعاهای مهدوی، به‌ویژه دعای عهد، از خدا می‌خواهیم که ما را به عهد و بیعتمان با امام زمان(عج) پابرجا و استوار نگه دارد، ضمن اینکه در مراتب دیگر عهد و پیمان با مؤمنان پایبند باشیم؛ چرا که منتظر واقعی، متعهد به دینداری است و تأکیدات قرآن و احادیث را مورد توجه قرار می‌دهد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha