ترامپ: با گرفتن غرامت از عراق خارج می‌‌شویم
کد خبر: 3870740
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

ترامپ: با گرفتن غرامت از عراق خارج می‌‌شویم

گروه بین‌الملل ــ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: دولت عراق اگر می‌خواهد نیروهای آمریکایی از این کشور عقب‌نشینی کنند، باید هزینه آن را پرداخت کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الحره»، دونالد ترامپ که در گفت‌وگو با فاکس نیوز سخن می‌گفت، مدعی شد که حمله به قاسم سلیمانی، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از بروز «بنغازی دیگری» جلوگیری کرد.

وی با افشای پشت‌پرده برنامه‌ریزی حملات قریب‌الوقوع علیه آمریکا، افزود: سفارت ما در بغداد در مقدمه این اهداف بود و صحنه محاصره سفارت از سوی تظاهرات‌کنندگان و تلاش آنان برای ورود به این مکان سبب شد من مسئولان نظامی را فرابخوانم و از آن‌ها بخواهم که اجازه ندهند حادثه‌ای مشابه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی روی دهد. اگر جلوی این کار را نمی‌گرفتیم، بنغازی دیگری تکرار می‌شد.

دونالد ترامپ تأکید کرد: دولت عراق اگر می‌خواهد نیروهای آمریکایی از این کشور خارج شوند، باید هزینه‌های صرف شده آمریکا در عراق را به مالیات‌دهندگان آمریکایی پرداخت کند. 

وی مدعی شد که با خروج از عراق مشکلی ندارد اما مسئولان عراقی در جلسات خصوصی از آمریکایی‌ها نخواسته‌اند که این کشور را ترک کنند، بلکه به عموم این‌طور می‌گویند.

ترامپ گفت: اگر عراق  نیروهای آمریکایی را وادار به خروج از این کشور کند، باید هزینه سرمایه‌گذاری‌هایی را که در این کشور کردیم بپردازد یا اینکه به واشنگتن اجازه دهد همچنان در عراق بماند. ما 35 میلیارد دلار پول عراق را در حساب داریم و فکر می‌کنم آنها با پرداخت این مبلغ (به جای غرامت) موافق باشند. در غیر این‌ صورت ما در آنجا می‌مانیم.

انتهای پیام
captcha