پخش مستند شهید سلیمانی در گردهمایی مسلمانان تایلند
کد خبر: 3871361
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷

پخش مستند شهید سلیمانی در گردهمایی مسلمانان تایلند

گروه بین‌الملل ــ مستند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در گردهمایی بزرگ مسلمانان تایلند در بانکوک، پایتخت این کشور به نمایش درآمد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این گردهمایی با نشست بررسی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی با عنوان «وقتی جنایتکار جهانی مرتکب جنایت جدید می‌شود» همراه بود.

جانشین سفیر و رایزن فرهنگی ایران در بانکوک در این گردهمایی حضور یافتند و در آن مستندی با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی و تصاویری از نماز و تشییع پیکر ایشان برای حاضران پخش شد.

اندیشمندان و تحلیلگران مسلمان تایلند در این گردهمایی در حمایت از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ومواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال آمریکا سخنرانی و تأکید کردند حاج قاسم یک قهرمان بود و نقش اساسی در از بین‌بردن داعش داشت.

موک سلیمان نماینده سابق پارلمان تایلند از سخنرانان این گردهمایی ترس آمریکا از انقلاب اسلامی ایران را عامل اصلی در درگیری با ایران دانست و گفت: اقدام ترامپ یک جنایت آشکار است، در حالی‌که ایران در حمایت از منابع و فرهنگ خود ایستادگی و مقاومت کرده است.

واشار ویدوم، دیگر سخنران گردهمایی نیز گفت: نقشه ترور سردار قاسم از قبل طراحی شده بود. اما هیچ کسی جرأت نداشت تا اینکه ترامپ این نقشه را پیاده کرد، چرا ترامپ جرأت و جسارت این کار را پیدا کرد؟ چون گمان می‌کرد که برای کشورش منافع دارد و می‌تواند ایران را به مذاکره بکشاند.

انتهای پیام
captcha